رئيس شوراي نظامي حاكم در موريتاني پيش از 22 آوريل استعفا مي دهد

تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۰ | عنوان: موريتاني



خبرگزاري فارس: ژنرال محمد ولد عبدالعزيز، رئيس شوراي نظامي حاكم در موريتاني اعلام كرد كه براي انتخابات آينده در اين كشور كانديد مي شود و به همين منظور پيش از 22 آوريل استعفاي خود را اعلام خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل خبرگزاري الاخبار، ژنرال عبدالعزيز گفت: بر اساس قانون اساسي فعلي موريتاني براي نامزد شدن بايد پيش از 22 آوريل استعفا دهم و پس از استعفا تا زمان برگزاري انتخابات و تعيين رئيس جمهور جديد، رئيس مجلس سنا اداره امور كشور را در دست خواهد گرفت.
ولد عبدالعزيز تصريح كرد كه انتخابات رياست جمهوري در موعد مقرر يعني 6 ژوئن آينده برگزار خواهد شد و نبايد زماني را كه با تاييد 90 درصد از نمايندگان مردم تعيين شده است، به تاخير بيفتد.
وي همچنين گفت: تحريم هايي كه توسط اتحاديه اروپا وضع شده است، به برگزاري انتخابات ارتباطي ندارد و انتخابات با شفافيت ، رعايت اصول و دموكراسي كامل برگزار مي شود و ناظران بين المللي و مخالفان مي توانند بر روند برگزاري اشراف داشته باشند.
وي در پاسخ تعهدات شوراي نظامي براي برگزاري انتخابات شفاف گفت: دولت به اين مساله پايبند است و كميته مستقلي براي آن تشكيل خواهد شد و من نيز از نظام خارج خواهم شد.
وي تاكيد كرد: علت اينكه انتخابات بايد در زمان خود برگزار شود اين است كه تصميم برگزاري آن در نشست‌هاي مشورتي و با شركت همه مردم موريتاني اتخاذ شده است و فقط عده اندكي با آن مخالفت كرده اند.
خبرگزاري فارس


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=554