سگولن رويال از مردم افريقا عذرخواهي کرد

تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۰ | عنوان: آفريقا


سگولن رويال به سبب سخنراني نيکلا سارکوزي در داکار از مردم افريقا عذرخواهي کرد.
به نوشته شماره امروز روزنامه لوموند در اينترنت ، نامزد سابق انتخابات رياست جمهوري فرانسه ديروز در برابر صدها نفر در مقر حزب سوسياليست سنگال در داکار گفت : يک نفر اينجا امده و به شما گفته است مردم افريقا در تاريخ وارد نشده اند.من براي اين سخنان توهين اميز که نبايد مطرح مي شد پوزش مي خواهم و به شما مي گويم که فرانسه و فرانسويان در اين مسئله دخالت نداشته اند.
نيکلا سارکوزي رئيس جمهور فرانسه در سال دو هزار و هفت در اولين سفر خود به افريقاي جنوب صحرا با مطرح کردن اينکه "مصيبت افريقا از انجا ناشي مي شود که افريقايي ها به اندازه کافي در تاريخ وارد نشده اند.
سگولن رويال اظهار داشت واضح است که شما تاريخ ساز بوده ايد و همچنان به اين امر ادامه مي دهيد و در طي دوران استعمار نيز در تاريخ وارد شده بوديد.و با شما ما بايد اينده خود را بسازيم.سگولن رويال با توصيف استعمارگري بعنوان کارخانه اي نظام مند براي انقياد و سلب حقوق گفت کلماتي وجود دارد که مردم فرانسه بايد در برابر مردم سنگال و کل مردم افريقا ادا کنند : بخشش به سبب گذشته و تشکر براي اينده.
الن ژويانده وزير مشاور در امور همکاري با اعتراض به سخنان سگولن رويال ان را غيرمسئولانه توصيف کرده است.وي اظهار داشت سخنان رويال در خارج تعجب اور ، غيرمسئولانه و ضد دموکراتيک است.اين سخنان متمايل به گذشته است.
سگولن رويال در سفر خود به سنگال قصد دارد با عبدالله واد رئيس جمهور اين کشور ديدار کند.
واحد مرکزي خبر


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=536