چاد پالايش نفت خام حوزه هاي داخلي خود را آغاز مي کند

تاریخ ۱۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰ | عنوان: چاد


واحد مرکزی خبر/ چاد برای اولین بار نفت خام استخراجی از میادین داخلی خود را پالایش و به بازار عرضه خواهد کرد.
تابه اوژن،‌ وزیر نفت چاد، روز شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد پالایشگاه جرمایا واقع در انجامنا، پایتخت چاد، پس از دو سال کار فشرده بیست و هفتم ژوئن سال دو هزار و یازده افتتاح خواهد شد و کار پالایش نفت از حوزه های داخلی را آغاز خواهد کرد.

وزیر نفت چاد ابراز امیدواری کرد بهره برداری از پالایشگاه جرمایا و پالایش نفت از میادین داخلی برای توسعه چاد و افزایش رفاه مردم این کشور موثر باشد. بوکار مصطفی، مدیر کل شرکت نفت و گاز چاد، که در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه شرکت کرده بود تصریح کرد بهره برداری از پالایشگاه نفت جرمایا نقطه عطفی در تاریخ صنعت نفت چاد به شمار می رود.

وی افزود دیگر پالایشگاههای فعال در چاد نفت خام خود را از بازارهای خارجی تهیه می کنند. پالایشگاه جرمایا در شمال انجامنا قرار دارد و با همکاری شرکت ملی نفت چین و شرکت ملی نفت و گاز چاد ساخته شده است.

قرار است نفت خام میدانهای رونیر که در سیصد و یازده کیلومتری جرمایا قرار دارد، به این پالایشگاه منتقل شود. ظرفیت پالایش پالایشگاه جرمایا در مرحله اول بیست هزار بشکه در روز خواهد بود و بنا به اعلام مسئولان شرکت ملی نفت و گاز چاد،‌ فرآورده هایی مانند بنزین،‌ گازوئیل، بنزین سوپر، پلی پروپیلن و گاز در این پالایشگاه تولید خواهند شد. به گفته این منابع، پالایشگاه جرمایا نیروی برق لازم برای پالایش نفت خام را خودش تولید خواهد کرد و مازاد برق تولیدی که بیست مگاوات می شود به شبکه توزیع برق انجامنا داده خواهد شد. به گزارش خبرگزاری شینهوا از انجامنا، وزیر نفت چاد گفت وزارت تاسیسات زیربنایی و وزارت نفت چاد از هم اکنون اقدامات لازم را برای انتقال این بیست مگاوات برق از جرمایا به انجامنا انجام می دهند.

وی افزود: امیدوار هستیم بهره برداری از این پالایشگاه بتواند به بهبود زندگی مردم به ویژه در بخش انرژی کمک کند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=52910