رئيس جمهوري کنگو خواستار تلاش بيشتر کشورهاي انتشار دهنده گازهاي گلخانه اي شد

تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۸ | عنوان: كنگو


واحد مرکزی خبر/ دنیس ساسو انگسو رئیس جمهوری کنگو جمعه در نشست سه حوزه جنگلی استوایی یعنی کنگو ، آمازون و بورنئو مکاونگ، در برازاویل اهداف توام با ارقام را برای کشورهای آلوده کننده در مبارزه خود با انتشار گازهای گلخانه ای درخواست کرد.
ساسو انگسو در نطق اختتامیه آخرین روز نشست در حضور هفت رئیس کشور و شمار زیادی از وزیران سی ودو کشور این سه حوزه جنگلی اعلام کرد : مشارکت جنگل های استوایی درتوازن محیط زیست جهانی تاثیر قطعی نخواهد داشت مگر اینکه دیگر کشورهای تولید کننده گازهای گلخانه ای و کشورهای آلوده کننده نیز به مسئولیت خود با کاهش این گازها از طریق اقدامات قابل کنترل و الزام آور با اهداف رقم دار عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برازاویل، رئیس جمهوری کنگو افزود: تلاش مهم ما همچنان برقراری ارتباط ضروری و منطقی بین مدیریت جنگلی پایدار و توسعه کشورهای ما است .

تلاش هایی که جامعه بین المللی از ما در زمینه مدیریت پایدار توقع دارد باید مورد حمایت مالی و تجهیزاتی قرار گیرد. بهارات یاگدئو رئیس جمهوری گویان نیز که به نمایندگی از حوزه جنگلی آمازون در این نشست حضور داشت بر ضرورت کمک مالی بین المللی تاکیدکرد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=52806