برگزاري مسابقات قرائت و حفظ قران كريم در تانزانيا

تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۲ | عنوان: تانزانيا


مسابقات نهايي قرائت و حفظ قرآن كريم در سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه سلام الله علیها در محل رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در تانزانيا برگزار شد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ، در راستاي گسترش فرهنگ قرآني و بمنظور شناسايي نيروهاي مستعد براي مسابقات بين المللي قرآن مجيد در تهران، رايزني فرهنگي كشورمان در ارديبهشت ماه سال جاري اقدام به برگزاري مسابقه قرآن كريم در دو بخش قرائت و حفظ نمود كه با فراخوان اعلام شده، حدود 40 نفر از قاريان قرآن از شيعيان بومي و اهل تسنن در مسابقه مقدماتي در محل رايزني شركت نمودند كه از جمع آنان 15 نفر به مرحله پاياني راه يافتند.

مسابقه نهايي در سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س)و فرزند برومندشان حضرت امام (ره) با حضور دكتر حسين موويني وزير دفاع تانزانيا كه از علاقمندان به قرآن و مسابقات قرآني است ، سفير كشورمان، شيخ الحادي موسي سالم مفتي دارالسلام، رئيس نمايندگي جامعه المصطفي(ص)، نماينده مركز تبليغ و جمعي ديگر از شخصيتهاي بومي برگزار شد.

سه داور مسابقه يكي از مصر و دو نفر از اساتيد بومي بودند.پس از يك رقابت فشرده و نزديك بهم ،سه نفر اول هردو بخش قرائت و حفظ مشخص شدند.

از سوي رايزني هدايايي به همه شركت كنندگان مرحله نهايي و بطور ويژه به نفرات برتر و داوران اهداء گرديد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=52459