سازمان ملل نگران بازگشت مزدوران به ليبريا است

تاریخ ۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۶:۰۵ | عنوان: ليبريا


واحد مرکزی خبر / سازمان ملل متحد اعلام کرد نگران بازگشت مزدوران و جنگجویان از ساحل عاج به لیبریا است و نیروهایش را برای محافظت از مرزهای طولانی بین دو کشور تقویت کرده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از داکار، گمان می رود هواداران لوران باگبو رئیس جمهور سابق ساحل عاج در کشمکش پس از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور که چهار ماه ادامه یافت از مزدوران لیبریایی کمک گرفته اند.

این کشمکش با دستگیری باگبو در ماه آوریل به پایان رسید. دولت الحسن واتارا رئیس جمهور ساحل عاج اعلام کرد مزدوران لیبریایی حدود دویست و بیست نفر را که عمدتا غیرنظامی بودندن هنگام فرار به مرزهای لیبریا کشتند. ایلین مارگریت لوج نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در لیبریا در کنفرانسی مطبوعاتی در پایتخت سنگال داکار گفت: در لیبریا درباره بازگشت جنگجویان و مزدوران لیبریایی احساس نگرانی می کنیم.

وی افزود: نخستین عامل نگرانی، سلاحهایی است که احتمالا از مرز دو کشور ساحل عاج و لیبریا منتقل خواهد شد.

حوادثی در برخی شهرکهای مرزی در منطقه روی داده و از سلاح کلاشینکف برای سرقت مسلحانه استفاده شده است. وی افزود: نمی دانیم ایا هدف آنها صرفا تلاش برای کسب پناهندگی است یا مشارکت در فعالیتهای غیرقانونی در مناطق مرزی به همین علت ما باید از اهداف آنها آگاه شویم. لوج گفت سازمان ملل متحد نیروهای خود را در امتداد مرز ساحل عاج و لیبریا تقویت کرده و امکان همکاری بیشتر بین نیروهای امنیتی دو کشور را فراهم کرده است.




نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=52224