آمریکا از دولت انتقالی سومالی حمایت می کند

تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۱۰ | عنوان: سومالي


وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفر دوره ای خود به آفریقا وارد سومالی شده و حمایت واشنگتن از دولت انتقالی این کشور را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه آمریکا در دیدار با "شیخ شریف احمد" رئیس دولت انتقالی سومالی از حمایت قاطعانه واشنگتن از دولت وی برای پایان دادن به اوضاع بحرانی در این کشور خبر داد. وی گفت: رئیس جمهور اوباما و من حمایت واشنگتن را از دولت انتقالی سومالی اعلام می کنیم.

کلینتون همچنین از دولت اریتره خواست دست از همکاری و حمایت گروه شبه نظامی "شباب" در سومالی بردارد. وی تاکید کرد اریتره باید برای سومالی یک همسایه حامی و نه برهم زننده امنیت باشد. به گفته وزیر خارجه آمریکا سومالی با خطر تبدیل شدن به پایگاه تروریسم بین المللی که حتی می تواند واشنگتن را تهدید کند، مواجه است.

کلینتون ضمن هشدار به دولت اریتره یاد آور شد شماری از نمایندگان کنگره آمریکا در حال بررسی قرار دادن نام این کشور در زمره حامیان تروریسم هستند. بر اساس این گزارش شبه نظامیان موسوم به شباب از سه ماه پیش حملات دنباله داری را علیه نظامیان دولت انتقالی سومالی ترتیب داده و بارها به موگادیشو پایتخت این کشور یورش برده اند.

کلینتون در گفتگو با شریف وعده همکاریهای بیشتر آمریکا با دولت وی را داده و عنوان کرد واشنگتن به منظور حمایت همه جانبه از سومالی اقدام به ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به این کشور خواهد کرد. گفتنی است دولت انتقالی سومالی تنها کنترل بخشی از این کشور را در دست داشته و بخشهای دیگر آن بدلیل فعالیت گروههای شبه نظامی ناامن است.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=5171