پاريس تهديد قطع کمک هاي اتحاديه اروپا را به نيجر خاطر نشان کرد

تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۰ | عنوان: نيجر


88.05.13
پاريس روز سه شنبه تهديد اتحاديه اروپا را براي قطع کمک هاي مالي به نيجر به سبب تلاش رئيس جمهوري اين کشور براي تغيير قانون اساسي خاطر نشان کرد.
اين هشدار فرانسه در حالي مطرح مي شود که نيجر درحال برگزاري همه پرسي جنجالي است که قرار است زمينه ادامه رياست جمهوري ممدو تانجا رئيس جمهوري اين کشور را فراهم کند.
رومن نادال سخنگوي وزارت امور خارجه نيجر اعلام کرد موضع فرانسه بسيار روشن است و ما بارها ان را خاطر نشان کرده ايم: تصميمات اخير رئيس جمهوري نيجر ضربات مکرر به دمکراسي است . اين تصميمات خارج از چارچوب قانون اساسي است و ممکن است به شکل پايداري نهادهاي نيجر را تضعيف کند.وي گفت ما به طور کامل از اعلام رياست اتحاديه اروپا که روز جمعه در خصوص همکاري بين اتحاديه اروپا و نيجر منتشر شد حمايت مي کنيم.اين سخنگو افزود حوادث اخير سياسي در نيجر با اصول اساسي توافقنامه کوتونو مغايرت دارد و بنابر اين الزاما خطر تعليق همکاري اين اتحاديه با نيجر براساس بند نود وشش وجود دارد.به گزارش خبرگزاري فرانسه از پاريس اين توافقنامه همکاري و توسعه که ژوئن دوهزار و چهار در پايتخت بنين بين اتحاديه اروپا و کشورهاي موسوم به افريقا کارائيب اقيانوس ارام امضا شد رعايت معيارهاي دمکراتيک و دفاع از حقوق بشر را پيش بيني مي کند.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=5113