حمله به معدن طلا در تانزانيا پنج قرباني بر جا گذاشت

تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۹ | عنوان: تانزانيا


واحد مرکزی خبر/ حمله به یک معدن طلا درتانزانیا پنج قربانی بر جا گذاشت. مقامات پلیس تانزانیا گفتند حمله صدها نفر از مردم به معدن طلای نورث ماراکه در هفته کنونی سومین حمله محسوب می شود، پنج قربانی بر جا گذاشت.
عملیات بهره برداری از این معدن طلا که در منطقه تریمه در یکصد کیلومتری شرق دریاچه ویکتوریا واقع شده است، پس از حمله گروهی از مردم که قصد سرقت از معدن را داشتند بطور موقت متوقف و دوباره پس از آرام شدن اوضاع از سر گرفته شد. به گزارش خبرگزاری رویترز از دارالسلام پایتخت تانزانیا، تریمه روریا از مقامات پلیس تانزانیا گفت دیروز حدود هشتصد تا یکهزار ودویست نفر با استفاده از جنگ افزارهای سنتی در ساعت پنج صبح به وقت محلی دارالسلام با قصد سرقت سنگ معدن طلا بسوی یکی از دستگاههای سنگ خرد کن این معدن حمله کردند.

این درحالی است که حمله کنندگان به معدن طلا حتی به شلیک تیر هوایی و گاز اشک آور نیروهای پلیس اهمیتی ندادند و به کار خود ادامه دادند.

نیروهای پلیس مجبور شدند به منظور محافظت از خودشان بسوی آنان تیراندازی کنند.

در این حادثه، ده نفر از جمله هفت نیروی نظامی مجروح شدند. یکی از مقامات مسئول معادن طلای تانزانیا گفت مقامات معدن خبر حمله مردم به این معدن طلا را تائید کرده اما به جزئیات آن اشاره ای نکرده اند.سه نفر از مظنونان در حادثه حمله به معدن طلا مجروح شدند و اکنون در بازداشت نیروهای پلیس هستند. افزون بر این، درهفته گذشته نیز گروهی دیگر از افراد به این معدن حمله کردند اما نیروهای امنیتی با همکاری نیروهای پلیس موفق شدند آنها را بیرون کنند. معدن نورث مارا که دارای چهار گودال سنگ معدن طلا است تاکنون چندین بار مورد حمله قرار گرفته است.در سال دو هزار وهشت میلادی ، حمله گروهی از افراد به این معدن حدود هفت میلیون خسارت بر جا گذاشت و سبب تعطیلی فعالیتهای روزانه یکی از چهار گودال آن شد.

پیمانکار این معدن انتظار دارد در سال کنونی میلادی هفتصد تا هفتصد و شصت هزار اونس طلا تولید کند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=51101