متحدان رئيس جمهور بنين اکثر کرسي‌هاي پارلمان را در دست گرفتند

تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۱ | عنوان: بنين


واحد مرکزی خبر/ نتایج انتخابات پارلمانی بنین حاکی از اینست که متحدان رئیس جمهور این کشور اکثریت کرسی‌های پارلمان را از آن خود کرده‌اند.
رئیس کمیسیون انتخابات بنین روز جمعه با اعلام نتایج انتخابات پارلمانی 30 آوریل گفت، این نتایج موقتی هستند زیرا هنوز مورد تایید دادگاه قانون اساسی کشور قرار نگرفته‌اند. نامزدهای متحد بونی یایی رئیس جمهور بنین در مجموع 52 کرسی را بدست آوردند در حالیکه جناح مخالف تنها 31 کرسی را تصاحب کرد.

اگر این نتایج مورد تایید قرار بگیرند، این انتخابات یک پیروزی بزرگ برای رئیس جمهور بنین است زیرا پیش از این جناح مخالف کنترل پارلمان را در اختیار داشت.

پیشتر احزاب متحد یایی 34 کرسی و مخالفان 49 کرسی را در اختیار خود داشتند. این در حالیست که سیاستمداران در این کشور اغلب حزب خود را تغییر می‌دهند و مشخص نیست که آیا این اکثریت پارلمانی حتی در صورت تایید، ماندگار خواهد بود یا خیر. به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور بنین امیدوار است بعد از انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور در انتخابات مناقشه برانگیز ماه مارس گذشته، با کسب اکثریت پارلمانی، تصدی خود را تقویت کند. بنین کشوری در همسایگی نیجریه دارای اقتصادی متکی به بنادر و تولید پنبه و تجارت با نیجریه است.

این کشور که سابقا مستعمره فرانسه بوده، جمعیتی در حدود 9 میلیون و 300 هزار نفر دارد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=50033