نماينده سازمان ملل خواستار ايجاد منطقه سبز در سومالي شد

تاریخ ۱۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۰ | عنوان: سومالي


خبرگزاري فارس: نماينده ويژه سازمان ملل در امور سومالي، خواستار ايجاد منطقه سبز در پايتخت اين كشور شد تا نيروهاي خارجي بتوانند در اين منطقه براي آموزش نيروهاي سومالي متمركز شوند.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "الجزيره "، "احمد ولد عبدالله "، نماينده ويژه سازمان ملل در امور سومالي با ارائه گزارشي از اوضاع اين كشور به شوراي امنيت اعلام كرد: همانگونه كه در بغداد منطقه سبز وجود دارد، بايد چنين منطقه‌اي را در سومالي نيز ايجاد كنيم.
وي افزود: سومالي نياز به حمايت بين‌المللي به ويژه در زمينه تامين تجهيزات نظامي و آموزش نيروهاي امنيتي و تامين بودجه مورد نياز اين نيروها دارد.ولد عبدالله از جامعه بين المللي خواست كه از دولت "شيخ شريف شيخ احمد "، رئيس جمهور سومالي حمايت كنند.
وي گفت: اينك زمان آن فرا رسيده است تا مقر عمليات سازمان ملل از نايروبي پايتخت كنيا به موگاديشو منتقل شود تا همراهي خود را با مردم سومالي نشان دهيم.وي همچنين از اعضاي شوراي امنيت خواست نيروهاي حافظ صلح را به سومالي اعزام كنند.در همين راستا، "عبدالله عمر "، وزير امور خارجه سومالي گفت: حمايت بين‌المللي از دولت انتقالي اهميت زيادي دارد تا پايگاه‌هاي دولتي بازسازي شود و دولت بتواند پايه هاي صلح و ثبات را در سومالي ايجاد كند.در جديدترين تحولات و درگيريهاي سومالي نيز روز گذشته 11 نفر كشته و تعداد زيادي نيز مجروح شدند. اين درگيري‌ها ميان نيروهاي دادگاه‌هاي اسلامي حامي دولت انتقالي و نيروهاي ديگر اين دولت در جنوب موگاديشو روي داد.موگاديشو از 7 مي گذشته صحنه درگيري ميان نيروهاي دولت انتقالي از يك سو و جنبش جوانان جاهد و حزب اسلامي سومالي از سوي ديگر است و در اين درگيري‌ها شمار زيادي از غير نظاميان كشته شده و مردم نيز در جستجوي اماكن امن، منازل خود را ترك كرده‌اند.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=4949