مهم‌ترين جايزه ادبي مصر ار هفته آينده شروع به بررسي آثار مي‌كند

تاریخ ۱۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۰ | عنوان: مصر



88.05.09
موسسه توسعه اجتماعی فرهنگی «ساویرس» اعلام کرد آخرین زمان برای دریافت آثار نامزدهای این دوره از مسابقه روز پنج‌شنبه هفته آینده 6 اوت خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روزنامه مصری الشروق، این جایزه که هر سال به بهترین اثر ادبی و نمایشنامه نوشته شده در دو بخش جوان و بزرگسال اهدا می‌شود ارزشی حداقل معادل یک صد هزار پوند مصری دارد و از بهترین و باارزشترین جوایز مصر محسوب می‌شود.هیات امنای این جایزه را دکتر «جابر عصفور»، «محمد ابوالغار»، خانم دکتر «ماری تیریز عبدالمسیح»، دکتر «محمد السید سعید»، دکتر «اسماعیل سراج الدین»، دکتر «منی ذوالفقار»، «سلامه احمد سلامه» و خانم «هدی الصده» تشکیل می‌دهند.جایزه بخش ادبیات به دو بخش تقسیم می‌شود که شامل بهترین اثر داستانی و مجموعه داستان در بخش «بزرگان ادبیات» است. اين جايزه كه به دو نویسنده اول و دوم اهدا می‌شود، ارزشی معادل یک صد هزار پوند مصری دارد. دیگری بخش «ادیبان جوان» است که آن هم به دو بخش اول و دوم تقسیم شده و به ترتیب ارزشی معادل 40 هزار و 30 هزار پوند مصری دارد.
براي شرکت در جايزه ادبیات، نامزد شرکت کننده باید حتما دارای شناسنامه مصری باشد. علاوه بر اين اثر ارائه شده باید از ابتدای 2006 تا پایان 2008 منتشر شده باشد، از هر نویسنده تنها یک اثر پذیرفته می‌شود و اثر ارائه شده نباید در گذشته از این مسابقه جایزه‌ای دريافت كرده باشد. در بخش نویسندگان جوان نیز نامزد دریافت جایزه باید حداکثر 40 سال سن داشته باشد.بخش نمایشنامه نیز به دو بخش تقسیم می‌شود که یکی شامل «نویسندگان بزرگسال» است که به بهترین سناریوی نوشته شده که مستقیما قابل عرضه در سینما باشد اهدا می‌شود که ارزشی معادل یک صد هزار پوند مصری دارد. دیگری نیز به نمایشنامه نویسان جوان تعلق می‌گیرد که ارزش آن معادل 80 هزار پوند مصری است.در این بخش نیز برای شرکت شرایطی پيش بيني شده که عبارتند از : سناریوی ارائه شده باید تا 6 اوت 2009 به مرحله اجرا یا تولید رسیده باشد، هر نامزد تنها یک سناریو ارائه دهد و خلاصه‌اي حداقل 5 صفحه‌ای از آنچه در نمایشنامه آمده، داشته باشد. در بخش جوانان نیز باید سناریوی ارائه شده حتما به صورت فیلم در تلویزیون یا سینما عرضه شده باشد. نامزد این بخش از مسابقه باید در نهایت 40 سال سن داشته باشد. اگر سناریو از یک اثر ادبی اقتباس شده است باید حتما اصل داستان به هیات داوران ارسال شود.قرار است برندگان این جایزه در ژانویه 2010 در یک مراسم ویژه در خانه اپرای مصر معرفی و جوایز خود را دریافت کنند.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=4946