14 نظامي الجزايري در حمله افراد مسلح كشته شدند

تاریخ ۱۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۴۰ | عنوان: الجزاير



خبرگزاري فارس: كاروان نظامي الجزاير در شمال اين كشور هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت و در پي آن 14نيروي نظامي كشته و 7نفر ديگر نيز مجروح شدند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري "شينهوا "،تعدادي از مقامات امنيتي الجزاير اعلام كردند كه كاروان نيروهاي نظامي دولت اين كشور در حال حمل مهمات از "داموس " به سمت "بني مليكا " واقع در استان "تيپازا " بودند كه ناگهان تعدادي از افراد شورشي و مسلح به وسيله بمب و سلاح‌هاي خودكار به سمت آنها حمله كردند.به دنبال حمله شورشيان، درگيري‌هايي ميان ارتش و شورشيان صورت گرفت و گروههاي افراطي تعدادي بمب را منفجر كردند و به سمت كاروان نظامي الجزاير تيراندازي كردند.وب‌سايت خبري TSA الجزاير، تعداد تلفات نظاميان الجزاير را 13نفر و زخمي‌هاي اين حادثه را 10 نفر اعلام كرد اما مقامات امنيتي اين كشور هنوز اين آمار را تأئيد نكرده‌اند.
بنا بر اين خبر، از دهه 1990تاكنون، نيروهاي ارتش، پليس و مقامات دولت و حتي غيرنظاميان الجزاير به طور مداوم هدف حمله شورشيان اين كشور قرار مي‌گيرند. گرچه وضعيت امنيت داخلي الجزاير در سال‌هاي اخير تا حدودي بهبود يافته است اما حملات تروريستي در اين كشور هر از گاهي به وقوع مي‌پيوندد.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=4919