بيش از 27 هزار نفر از ليبي به چاد منتقل شده اند

تاریخ ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۱ | عنوان: چاد


واحد مرکزی خبر/ از اوایل مارس امسال تا کنون بیش از بیست و هفت هزار تبعه چاد و اتباع دیگر کشورهای خارجی از لیبی به چاد منتقل شده‌اند.
سازمان بین المللی مهاجرت روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از هشتم ماه مارس تا کنون بیست و هفت هزار و یکصد و شانزده نفر از طریق هوایی یا زمینی از کشور بحران زده لیبی به چاد منتقل شده اند.

قاسم صوفی، رئیس دفتر سازمان بین المللی مهاجرت در چاد، اعلام کرد در مجموع نوزده هزار و چهارصد و پانزده اواره با یکصد و سیزده پرواز که دولت چاد و سازمان بین المللی مهاجرت سازماندهی کرده بود، تا هجدهم اوریل از لیبی به انجامنا منتقل شده اند و انتظار می رود در روزهای اینده نیز پانصد و شصت و دو نفر دیگر که بیشتر از کشورهای تونس و مصر هستند از لیبی به چاد منتقل شوند. وی افزود در دو مرکز اجتماعی که آوارگان تخلیه شده از لیبی نگهداری می شوند موارد ابتلا به برخی بیماریها از جمله مالاریا مشاهده شده است که برخی از انها در داخل مرکز تحت درمان قرار گرفته و برخی نیز به بیمارستان منتقل شده اند. رئیس دفتر سازمان بین المللی مهاجرت در چاد تصریح کرد در تاریخ هفدهم اوریل نیز شش هزار و دویست و یک نفر به طور زمینی و از طریق مرز فایا به چاد منتقل شدند.

در همین مدت یک هزار و پانصد نفر نیز از طریق مرز ایندی وارد خاک چاد شدند. قاسم سوفی خاطر نشان کرد از سی ام ماه مارس تا کنون، چهار هزار و پانصد و هشتاد و نه نفر که بیش از یکصد و سی نفرشان اتباع لیبی و چاد نیستند، برای دریافت کمک در کمیساریای عالی اوارگان سازمان ملل متحد در ابیجان ثبت نام کرده اند. به گزارش خبرگزاری شین‌هوا،‌مبارزه گسترده مردم لیبی با رژیم قذافی که از چهل و دو سال پیش قدرت را در این کشور در دست دارد پانزدهم فوریه آغاز شد.

معمر قذافی برغم درخواستهای مکرر جامعه بین المللی و حملات هوایی نیروهای خارجی که از نوزدهم مارس آغاز شد،‌ از رها کردن قدرت خودداری می ورزد و به سرکوب شدید مخالفان ادامه می دهد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=48897