در سالروز جنبش 6 آوريل نيروهاي امنيتي مصر در حالت آماده باش درآمدند

تاریخ ۱۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۰ | عنوان: مصر



خبرگزاري فارس: در حالي كه انتظار مي رود استانهاي مختلف مصر امروز شاهد اعتصاب عمومي و اعتراضات گسترده اي باشد، نيروهاي امنيتي مصر براي جلوگيري از برگزاري هرگونه تظاهرات اعتراض آميز در حالت آماده باش كامل درآمدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از پايگاه خبري " الجزيره "، نيروهاي امنيتي مصر در تلاش براي ممانعت از برگزاري تظاهرات، نيروهاي مخفي‌شان را به ميان مردم فرستاده اند و بيش از 20 تن از فعالان جنبش 6 آوريل را نيز بازداشت كردند.
يك مسوول امنيتي اعلام كرد: دستگاههاي امنيتي مصر مانع از هرگونه اخلال در امنيت مي شوند و دستور بازداشت كساني كه بخواهند تظاهراتي را برپا كنند و يا در آن شركت نمايند، دارند.
منابع خبري اعلام كرده اند كه اين تظاهرات امروز در سه محور برگزار مي شود، در دانشگاهها، در برابر سنديكاي روزنامه نگاران، وكلا و پزشكان و سپس در ميدان هاي عمومي شهرهاي بزرگ.
اين اعتصاب همزمان با تاسيس ائتلاف ملي براي تغييرات در مصر برگزار مي شود كه تعداي از شخصيت هاي سياسي، ادبي و انديشمندان مصري روز گذشته موجوديت آن را اعلام كردند.
يادآور مي شود كه جنبش 6 آوريل سال گذشته توسط گروهي از جوانان و دانشجويان مصري در استانهاي مختلف و از طريق پايگاه " فيس بوك " در اينترنت شكل گرفت.
در اعتصاب سراسري سال گذشته درگيريهاي شديدي در شهر "المحلة الكبري " در دلتاي نيل ايجاد شد كه سه كشته برجاي گذاشت و بيش از 100 نفر نيز مجروح شدند، همچنين بسياري از دفاتر، بانك ها و اتومبيل ها به آتش كشيده شد و تصاوير حسني مبارك نيز بر زمين انداخته شد.
خبرگزاري فارس



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=488