مخالفان سوازيلند خواستار تظاهرات عليه پادشاه اين کشور شدند

تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۵ | عنوان: سوازيلند


مخالفان مسواتی سوم پادشاه سوازیلند چهارشنبه از مردم این کشور خواستند تا علیه آخرین پادشاه مطلقه آفریقا تظاهرات کنند.
مدودوزی جینا Mduduzi Gina مدیر کل فدراسیون اتحادیه های سوازیلند اعلام کرد ما باوجود آنچه روز گذشته اتفاق افتاد تصمیم گرفته ایم به اقدامات خود ادامه دهیم. پلیس سه شنبه به صورت گسترده در این پادشاهی کوچک که بین آفریقای جنوبی و موزامبیک قرار گرفته است مستقر شده بود.

مسواتی سوم پادشاه این کشور که به سبب داشتن سیزده زن و وضع زندگی ولخرجانه خود شهرت یافته است حکومت مطلقه ای دارد. نیروهای پلیس این کشور مانع از آن شدند که اتوبوس ها به شهر مانزینی که در آن تجمعی در طرفداری از دموکراسی قرار بود برگزار شود عزیمت کنند.

نیروهای پلیس چند تظاهر کننده را با گاز اشک آور ، گلوله های پلاستیکی و ضربات باتوم متفرق کرده بودند. به گفته سازماندهندگان این تجمع ، حدود صد تن از رهبران این جنبش صبح بازداشت شده بودند.

ماسول دلامینی رئیس اتحادیه دانشجویان که خود از یکشنبه تا سه شنبه شب زندانی بود گفت آنها سپس آزاد شدند.وی چهارشنبه گفت : ما افراد را تشویق می کنیم که هرجایی می توانند تظاهرات کنند.

رسیدن به میزینی و شهرهای بزرگ دشوار است ، باید خود را با اوضاع مطابقت دهیم و به اعتراضات خود ادامه دهیم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مانزینی پادشاه چهل ودوساله که از هجده سالگی در قدرت قرار دارد در خصوص این تجمعات اعتراض آمیز به صورت علنی اظهار نظر نکرده است. لوتوفو دلامینی وزیر امور خارجه این کشور سه شنبه از توسل به زور دفاع و استدلال کرد سازماندهندگان این جنبش فرایندهای قانونی را برای برگزاری تظاهرات خود رعایت نکرده اند. این تظاهرات برای دوازده آوریل طراحی شده بود.

سی وهشت سال پیش در چنین روزی احزاب سیاسی در این پادشاهی ممنوع شد. درخواست برای تظاهرات ابتدا بر روی اینترنت مطرح شد و سپس اتحادیه ها که پیشگامان مخالفان در سوازیلند محسوب می شوند آن را تکرار کردند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=47151