تدابير امنيتي در قاهره تشديد شد

تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۰ | عنوان: مصر


نيروهاي امنيتي مصر با هدف جلوگيري از برگزاري تظاهرات اعتراض اميز سراسري روز دوشنبه اين کشور، بيش از سي نفر را دستگير کرده اند.
يک مقام امنيتي مصر که خواست نامش فاش نشود گفت "پليس دستور دارد هر کسي را که در اين تظاهرات شرکت مي کند بازداشت کند . تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي در اطراف نقاط حساس قاهره و ساير شهرها مستقر خواهند شد."
نيروهاي امنيتي اين کشور روز يکشنبه سه دانشجويي را که مشغول پخش اعلاميه هايي براي دعوت به روز اقدام ملي بودند در شهر اسکندريه دستگير کردند. بازداشت اين سه نفر بدنبال بازداشت و ضرب و جرح بيش از بيست و پنج دانشجو در شهر کفرالشيخ در دلتاي رود نيل صورت مي گيرد. اين بيست و پنج نفر با تحصن در برابر دادگاه شهر کفر الشيخ نسبت به بازداشت دو دانشجوي ديگر اعتراض کرده بودند.
روضه احمد، از فعالان مرکز موسوم به شبکه عربي اطلاعات حقوق بشر، گفت نيروههاي امنيتي مصر در اين عمليات به ضرب و جرح دانشجويان و نيز وکلايي که به حمايت از انها امده بودند، پرداختند.
گروهي از دانشجويان مخالف مصر موسوم به "جنبش ششم اوريل" از مردم اين کشور خواسته است در تظاهرات روز دوشنبه که با عنوان "روز خشم در مصر"برگزار مي شود، شرکت کنند.
اين گروه از مردم خواست لباسهاي سياه بر تن کنند و در محل کار خود نيز دست به اعتصاب کنند.
به گزارش حبرگزاري فرانسه از قاهره، سازمان دهندگان اين اعتراض دو هدف اصلي را براي خود مطرح کرده اند که عبارتند از تعيين رقم دويست و سيزده دلار به عنوان پايينترين سطح دستمزد ماهيانه در سطح کشور و نيز انتخاب نهادي براي تدوين قانون اساسي جديد.
در شرايط کنوني، حداقل حقوق و دستمزدها در اين کشور حدود بيست و نه دلار است.
واحد مرکزي خبر


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=471