ممانعت از ورود وزير امور خارجه ر‍ژيم صهيونيستي به مصر

تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۰ | عنوان: مصر


خبرگزاري فارس: مجلس مصر قصد دارد به دليل اظهارات ليبرمن ضد مصر و مواضع تند وي در قبال مسائل مختلف، از ورود او به اين كشور ممانعت به عمل آورد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه "وزگلياد "، نمايندگان مجلس مصر قصد دارند در اقدامي جديد از ورود "آويگدور ليبرمن "، وزير امور خارجه جديد رژيم صهيونيستي، به كشورشان ممانعت به عمل آورند.
بر اساس اظهارات "حسين ابراهيم "، يكي از اعضاي اپوزيسيون مجلس مصر، اين ممانعت از ورود وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي مي بايست به دليل اظهارات ليبرمن عليه مصر، تهديد به تخريب سد آسوان و همچنين اظهارات وي ضد صلح جهاني صورت گيرد.
"مفيد شهاب "، وزير مصري در زمينه مسائل حقوقي نيز طي سخنراني خود در جلسه عمومي مجلس، از كميته هاي سياست خارجي و عربي مجلس خواست پيشنهادي رسمي تهيه كرده و به دولت تقديم كنند و در آن خواستار تغيير در دولت اسرائيل شوند. وي خواستار روي كار آمدن دولتي است كه از قوانين و حقوق جاري متابعت كند.
وي اظهار داشت: سياست خارجي مصر در رابطه با مسئله فلسطين همواره در تلاش براي بازگرداندن استقلال دولت فلسطين و احقاق حقوق اين مردم بوده است.
ليبرمن، وزير امور خارجه جديد رژيم صهيونيستي كه در ميان اعراب به عنوان شخصي تندرو مشهور است، پيش از انتصاب در اين پست به شدت عليه مصر موضع گيري نمود. اين در حالي است كه مصر اولين كشور عربي است كه صلح با اسرائيل را پذيرفته و با وي همكاري مي كند. وي براي كم رنگ كردن تاثيرات صحبت هاي پيشين خود، روز چهارشنبه اظهار داشت كه وي مصر را يك دولت عربي مهم و تاثيرگذار در ثبات منطقه مي داند. وي همچنين براي سفر به اين كشور اظهار آمادگي نمود.
ليبرمن معاهده صلح آناپليس را در رابطه با صلح با فلسطينيان معتبر نمي داند و همچنين مخالف باز پس دادن بلندي هاي جولان به كشور سوريه است.
خبرگزاري فارس


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=469