اتباع خارجي متخلف از کنگو اخراج مي شوند

تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹ | عنوان: كنگو


منابع رسمی در کینشازا اعلام کردند هر تبعه خارجی مقیم جمهوری دموکراتیک کنگو که در اقدامات تبهکارانه یا خرابکارانه در این کشور دست داشته باشد، بلافاصله از کشور اخراج خواهد شد.
کلمان کانکو، نماینده جناح مخالف در پارلمان جمهوری دموکراتیک کنگو، در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد مطابق با قانون جدیدی که در پارلمان به تصویب رسیده است اگر ثابت شود که اتباع خارجی مقیم کنگو در اقدامات مافیایی و تبهکارانه که به امنیت شهروندان و نظم عمومی کشور لطمه می زند یا حتی محیط زیست کشور را تخریب می کند، دست داشته اند، بدون اغماض از کشور اخراج خواهند شد. این نماینده پارلمان کنگو خاطر نشان کرد مقامات فهرستی از خارجی هایی که احتمالا در اقدامات جنایی و مافیایی دست داشته اند، تهیه کرده اند و آن را به زودی در اختیار دولت قرار خواهند داد تا برای اخراج انها از کشور اقدام شود. کلمان کانکو که نماینده جناح مخالف کنگو است و ریاست حزب اتحاد برای ملت را در پارلمان بر عهده دارد،‌تاکید کرد اگر دولت این افراد را از کشور اخراج کند برای دیگر اتباع خارجی مقیم کشور نیز درس عبرت خواهد شد. پارلمان کنگو روز چهارشنبه طرحی را تصویب کرد که در ان تاکید شده است اتباع خارجی که ثابت شود در اقدامات جنایی و مافیایی دست داشته اند، از کشور اخراج خواهند شد.

این طرح را حزب کلمان کانکو، اتحاد برای ملت، ارائه کرده بود. به گزارش خبرگزاری شینهوا از کینشازا، پنجشنبه گذشته هشت تبعه لبنانی از جمهوری دموکراتیک کنگو اخراج شدند یکی از انها غسان نام داشت که بنا به اعلام مسئولان قضایی کینشازا در چند مورد خرید تقلبی زمین و ملک دست داشته است.

در چند روز گذشته همچنین یکصد و شصت و سه تبعه از کشورهای غرب افریقا نیز از کنگو اخراج شدند.

این افراد مهاجران غیر قانونی بودند که قصد داشتند از مرزهای کنگو وارد خاک انگولا شوند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=46499