ائتلاف مصري هاي خواهان تغيير در مصر اعلام موجوديت کرد

تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۰ | عنوان: مصر


به گزارش شبکه تلويزيوني العربيه،اين ائتلاف که از گروه هاي مخالف دولت مصر است با الحاق شماري از شخصيت هاي مخالف دولت به ويژه از جنبش "کفايه" تشکيل شده است.
احمد بقاط خبرنگار اين شبکه در قاهره در گزارشي در اين زمينه افزود..به ائتلاف جديد نزديک به دويست و پنجاه نفر از شخصيت هاي مخالف دولت پيوسته اند و اعضاي اين ائتلاف در کنفرانسي خبري برنامه هاي سياسي خود را اعلام کردند. اين ائتلاف از لحاظ داخلي خواهان اصلاح قانون اساسي ، اصلاح برنامه هاي آموزشي ، قطع رابطه با اسرائيل و مخالف با کمک هاي امريکا هستند ولي بيشترين اعضاي ائتلاف جديد را اعضاي جنبش کفايه تشکيل مي دهند که اين مساله باعث تعجب بسياري شده است.
وي افزود..جنبش کفايه که در سال 2004 تشکيل شد همين افکار را مطرح و اعتصاباتي را برگزار کرد و برخي از کارشناسان نيز معتقدند شهرت اين جنبش ها بزرگ تر از ظرفيت واقعي آنان در ميان ملت مصر است.
خبرنگار اين شبکه ادامه داد..اعلام ائتلاف جديد پس از يک سال گفتگو با گروه هاي مخالف صورت گرفت و در بيانيه اين ائتلاف نيز اعلام شد اعضاي اخوان المسلمين در اين ائتلاف عضويت ندارند.
وي در پايان گفت..افزايش جنبش هاي مخالف دولت در دوره کنوني سوالات بسياري را درباره نقش اين احزاب در مصر و تاثير ان بر شهروندان اين کشور برانگيخته است.
واحد مرکزي خبر


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=450