همايش بين‌المللی توسعه اقتصاد خرد و بانكداری اسلامی در موريس برگزار می‌شود

تاریخ ۰۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۰ | عنوان: موريس


گروه بين‌الملل: همايش بين‌المللی توسعه اقتصاد خرد و بانكداری اسلامی 16 و 17 فروردين‌ماه سال جاری در كشور موريس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «Microfinance Focus»، اين همايش به همت مؤسسه بانكداری و اقتصاد اسلامی «الهدی» پاكستان و با هدف توسعه اقتصاد و بانكداری اسلامی در قاره آفريقا برگزار خواهد شد.

نمايندگانی از كشورهای پاكستان، مالزی، اندونزی، امارات، كويت، هند، بريتانيا و نيز كشورهای آفريقايی در اين همايش دو روزه حضور خواهند داشت و به بررسی اقتصاد و بانكداری اسلامی و توسعه اين صنعت در آفريقا خواهند پرداخت.

«محمد زوبير مغول»، مديرعامل مؤسسه بانكداری و اقتصاد اسلامی الهدی، در اين باره گفت: اين همايش به منظور گسترش صنعت اقتصاد و بانكداری اسلامی در كشورهای آفريقايی برای توسعه اقتصاد خرد اسلامی و با هدف كاهش فقر و استحكام زيرساخت‌های حكومتی در اين كشورها برگزار می‌شود.

وی افزود: استفاده از اوراق قرضه اسلامی كه در كشورهای آسيايی و اروپايی با استقبال مواجه شده است، می‌تواند نقش بسيار مهمی در توسعه كشورهای توسعه نيافته آفريقايی داشته باشد.

مديرعامل مؤسسه الهدی همچنين گفت: در پايان اين همايش طرحی متشكل از يك برنامه زمانی دقيق و اصول طلايی برای توسعه اقتصاد و بانكداری اسلامی تنظيم خواهد شد كه بر اساس آن بانك‌های قاره آفريقا بتوانند اقتصاد و بانكداری اسلامی را در برنامه كاری خود بگنجانند.

با توجه به اينكه مسلمانان 51 درصد جمعيت را در 61 كشور آفريقايی تشكيل می‌دهند، نياز برای توسعه اقتصاد و بانكداری اسلامی در اين قاره محسوس است. در حال حاضر نيز بانكداری اسلامی در برخی از كشورهای آفريقايی مانند كنيا، تانزانيا، آفريقای جنوبی، مصر، سودان و نيجريه رشد سريعی پيدا كرده و دولت‌های غنا، اوگاندا، ساحل عاج و سومالی نيز در حال تلاش برای معرفی بانكداری اسلامی در اين كشورها هستند و بيش از 250 مؤسسه مالی اسلامی در حال ارائه خدمات در كشورهای آفريقايی هستند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=44646