تحولات سیاسی مصر / طرح امنیتی دولت مصر جهت مقابله با تظاهرات روز خشم/افزایش نارضایتی مردم

تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۰ | عنوان: مصر


منابع خبری اعلام کردند : دستگاه امنیتی مصر طرحی امنیتی را با هدف جلوگیری از برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در روز خشم آماده کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، طرح مذکور بعد از آن آماده شد که جوانان معترض مصری به اوضاع کشورشان که " جنبش 6 آوریل " را تاسیس کردند، خواستار برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در روز خشم یعنی فردا برابر با ششم آوریل ( 17 فروردین ماه ) شدند.

براساس این طرح امنیتی تاکنون 22 تن از مخالفان مصری و فعالان این جنبش دستگیر شده اند.

دراین راستا، یک منبع امنیتی مصر اعلام کرد : طرح امنیتی مذکور با هرگونه اقدامی در جهت ایجاد اخلال در امنیت مقابله می کند و همچنین براساس این طرح هر کسی برای برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز تلاش یا در آن شرکت کند، دستگیر می شود به ویژه بعد از آنکه جنبش اخوان المسلمین مصر یکی از بزرگترین گروه های مخالف مصری نیز تصمیم خود را برای شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز فردا اعلام کرد.

" جنبش 6 آوریل " سال گذشته بعد از آنکه دعوت به برگزاری اعتصاب سراسری در اعتراض به وضعیت معیشتی مصر کرد، روز ششم آوریل را به عنوان روز ابراز انزجارخود از اوضاع مذکور اعلام کرد.

سال جاری نیز، این جنبش خواستار ابراز خشم مردم مصر در روز تاسیس این حزب (یعنی فردا ) شد و از مصری ها خواست که در این روز لباس مشکی بپوشند و در اماکن عمومی و موسسات آموزشی دست به اعتصاب بزنند.

"جنبش 6 آوریل" مصر برای "روز خشم" درخواست های مشخصی تعیین کرده که از جمله آن می توان به بالا بردن دستمزدها به حدود 218 دلار و تشکیل مجمعی برای وضع قانون اساسی جدید مصر اشاره کرد.

در این راستا جنبش اخوان المسلمین مصر نیز روز پنجشنبه با صدور بیانیه از مردم مصر خواست تا در تظاهرات روزخشم در مصر شرکت کنند.
خبرگزاری مهر




نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=446