شماري از جوانان مصري و لبناني در چند استان مصر بازداشت شدند

تاریخ ۱۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۰ | عنوان: مصر



hdvkh
الجزيره- منتصر الزيات رئيس گروه وکلاي مسلمان مصر فاش کرد که سازمان اطلاعات مصر در چند هفته گذشته تعداد زيادي از جوانان مصري و لبناني را به اتهام فعاليت براي حزب الله لبنان و جمع آوري کمک هاي مالي براي جنش حماس، بازداشت کرده است.
به گزارش ايرنا، الزيات در گفت وگو با شماره روز شنبه روزنامه المصريون گفت: سازمان امنيت مصر تعداد زيادي از جوانان مصري و لبناني ساکن چند استان اين کشور را پس از جنگ رژيم صهيونيستي عليه فلسطينيان در نوار غزه ، بازداشت کرد.
رئيس گروه وکلاي مصري با اشاره به اينکه بيشتر بازداشتها در دو شهر پورت سعيد و العريش مصر صورت گرفته ، گفت که در دادخواستي که براي عبدالمجيد محمود دادستان کل مصر فرستاده اين بازداشتها را با توجه به اتهامات غير مستند و نامشخص، مخالف قانون اساسي دانسته است.
الزيات از دادستان کل مصر آزادي فوري بازداشت شدگان يا برگزاري جلسات محاکمه سريع آنها را خواستار شده است.
وي افزود: اعترافات گرفته شده از متهمان که با توسل به زور صورت گرفته غير قانوني است زيرا اين اعترافات بدون حضور وکيل انجام گرفته است.
رئيس گروه وکلاي مسلمان مصر گفت: پس از گذشت چهار ماه از بازداشت غير قانوني اين افراد ، آنها هنوز آزاد نشده اند و در بلاتکليفي بسر مي برند.
وي گفت: برغم پايان جنگ در غزه و بهبود نسبي روابط بين مصر و جنبش حماس ، حملات امنيتي عليه جوانان مصري در چند هفته گذشته به صورت گسترده اي افزايش يافته است .
ايرنا


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=439