مقامات قضايي نيجر خواستار بازگشت ديوان قانون اساسي شدند

تاریخ ۲۷ تیر ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۰ | عنوان: نيجر


88.04.26
خبرگزاري فارس: مقامات قضايي نيجر به دنبال انحلال ديوان قانون اساسي اين كشور به دستور رئيس جمهور به خاطر مخالفت ديوان با طرح همه‌پرسي براي انتخاب مجدد وي، خواستار بازگشت ديوان قانون اساسي اين كشور شدند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، اتحاديه مستقل قضات نيجر با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد: ما خواستار بازگشت ديوان قانون اساسي كشورمان هستيم، زيرا رئيس جمهور به طور غير قانوني آن را منحل اعلام كرد و تنها خطاي اين ديوان گفتن سخن حق بوده است.
"ممدو تانجا " ، رئيس جمهور نيجر تلاش مي‌كند با برگزاري همه‌پرسي و ايجاد تغيير در قانون اساسي بار ديگر به قدرت برسد و تا سال 2012 رياست جمهوري نيجر را بر عهده داشته باشد.
اين اتحاديه، متمركز بودن قدرت فقط در دست يك نفر را محكوم كرده و تانجا را متهم كرد كه به طور غير قانوني اختيارات فوق العاده به خود داده است تا بتواند سازمان‌هاي دولتي را نابود و ويران كند.
اين اتحاديه از اينكه اصول استقلال طلبانه دستگاه قضايي نيجر ناديده گرفته شود، ابراز نگراني كرد.
قضات نيجر اعلام كردند كه حق آنها براي استفاده از همه وسايل قانوني جهت رسيدن به خواسته‌هايشان محفوظ است.
بر اساس قانون، ديوان قانون اساسي نيجر 7 عضو دارد كه تا سال 2012 در منصب خود ثابت هستند اما تانجا اين ديوان را منحل كرده است.
دوره رياست جمهوري تانجا در 22 دسامبر آينده و پس از دو دوره رياست جمهوري به پايان مي‌رسد اما وي در 4 آگوست همه‌پرسي برگزار مي‌كند تا بتواند در قدرت بماند و تا هر زماني كه بخواهد كانديد رياست جمهوري شود.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=4346