فوت 23 نفر بر اثر بيماري وبا در کنگو

تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۱ | عنوان: كنگو


شیوع بیماری مهلک وبا در کنگو که اولین نشانه های آن ده روز پیش اعلام شد تا کنون بیست و سه قربانی گرفته است.
منابع بیمارستانی جمهوری دموکراتیک کنگو اعلام کردند تنها در شهر کیزانگانی، مرکز استان شرقی واقع در شمال شرقی این کشور یکصد و پنجاه و نه نفر به بیماری وبا مبتلا شده و بیست و سه نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. دکتر لایف مولونی، از پزشکان کیزانگانی، اعلام کرد مقامات چهار کمیسیون تحت عنوان کمیسیون اگاه سازی عمومی، کمیسیون ارتقای شرایط بهداشتی، کمیسیون سالم سازی آب آشامیدنی و کمیسیون فنی و تدارکاتی تشکیل داده اند تا تلاشهای خود را برای مبارزه با شیوع بیماری وبا هماهنگ تر کنند.

وی افزود مهمترین علامتی که در بیماران مبتلا به وبا مشاهده می شود اسهال و تهوع است. نمونه هایی که از بیماران گرفته شده و برای بررسی به موسسه ملی تحقیقات پزشکی کینشازا ارسال شده است، وجود باسیلهای وبا را در بدن این افراد نشان می دهد. بنا به اعلام شهرداری کیزانگانی مراقبتهای درمانی از افراد مبتلا به وبا در کنگو رایگان است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا از کینشازا،‌مقامات شهرداری کیزانگانی از شهروندان خواسته اند برای مهار هر چه زودتر این بیماری تدابیر بهداشتی را بیشتر از پیش رعایت کنند و به ویژه پیش از آشامیدن آب یا استفاده ان در غذا، آن را خوب بجوشانند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=43152