برگزاری محفل قرآنی با حضور قرآن‌پژوه برجسته الأزهر در دانمارك

تاریخ ۲۲ تیر ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۰ | عنوان: مصر



گروه بين‌الملل: محفل‌های قرآنی در ماه مبارك رمضان امسال با حضور «محمد محمود احمد» واعظ، مبلغ و پژوهشگر برجسته قرآن الأزهر و جمعی از ائمه مساجد دانمارك در مراكز اسلامی شهرهای مختلف اين كشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه مصری «المساء»، «محمد سيد طنطاوی» شيخ الأزهر در جلسه ديروز 21 تير در قاهره، با اعزام «محمد محمود احمد» مبلغ و قرآن‌پژوه الأزهر به دانمارك برای ارشاد مسلمانان اين كشور در ماه رمضان، نشر فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در جامعه دانمارك و حضور در محفل‌های قرآنی مساجد و مراكز اسلامی اين كشور موافقت كرد.
شيخ محمد محمود احمد نيز با ارائه سخنانی در اين جلسه بر اهميت نشر فرهنگ اسلامی در دانمارك و آشنايی مردم اين كشور با حقايق اسلام تأكيد كرد و گفت: گروهی از روزنامه‌نگاران تندرو‌ و افراطی دانمارك با انتشار تصاوير موهن به پيامبر(ص) به بهانه آزادی بيان و عقيده، تلاش كردند حقايق و مبانی و ارزش‌های دين اسلام را كه دعوت‌كننده به عدالت، صلح و دوری از خشونت است را مخدوش كنند.
وی ديدار با نمايندگان و شخصيت‌های اديان و فرهنگ‌های مختلف و مسئولان اجتماعی دانمارك با هدف توضيح و تبيين چهره حقيقی اسلام، ارائه خطابه‌ و دورس اسلامی و پاسخگويی به سؤالات دينی و شرعی شهروندان دانمارك را از ديگر برنامه‌های خود در مدت حضور در دانمارك در ماه رمضان امسال اعلام كرد.
خبر گزاري قران ايران


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=4141