انتقاد خانواده مروه الشربيني از دولت مصر

تاریخ ۲۲ تیر ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۰ | عنوان: مصر



خانواده خانم "مروه الشربيني" بانوي محجبه مسلمان که به شهيد حجاب معروف شده است؛ از بي توجهي دولت مصر و شيخ الازهر به شهادت وي در دادگاه شهر"درسدن" آلمان انتقاد کردند.

"طارق الشربيني" برادر "مروه الشربيني" يکشنبه شب در مصاحبه با شبکه خبري "العالم" از قاهره پايتخت مصر، با انتقاد از تبعيض غرب عليه مسلمانان، اظهار داشت: چگونه است که با خود داري از واژه تروريست براي آلماني هاي جنايتکار، واژه تندرو را براي آنها بکار مي برند ولي مسلمانان را به راحتي تروريست قلمداد مي کنند.
وي افزود: در حالي که همسر الشربيني به دفاع از وي در مقابل جاني آلماني در دادگاه پرداخت ولي پليس نژاد پرست آلمان به جاي جلوگيري از ضارب به همسر الشربيني تيراندازي کرد که اين اقدام پليس خود مصداق عيني تروريسم است.
طارق الشربيني گفت: پليس آلمان در برخورد با اين حادثه بسيار نژادپرستانه عمل کرد.
دراين حال خبرنگار العالم گزارش داد يک هيات بلندپايه ديني در اسکندريه مصر با خانواده الشربيني ديدار و با آنها ابراز همدردي کرد.
همچنين در شهر المنصوره در شمال مصر زادگاه الشربيني مراسم يادبود براي وي برگزار شد اما نکته قابل توجه اين که شيخ الازهر يا هيچ نماينده اي از طرف وي يا هيچ يک از مسوولان يا نمايندگان دولت مصر در اين مراسم حضور نداشتند.
از سوي ديگر "علي الشربيني" پدر مروه در مصاحبه با العالم اظهار داشت: قتل مروه جنايتي است که ايجاب مي کند برنامه اي براي حمايت از شهروندان مهاجر در غرب تدوين شود.
به گزارش خبرنگار العالم در قاهره ، يکي از وکلاي برجسته اسکندريه به درخواست رسمي دادستان کل مصر براي پيگيري روند تحقيقات درباره اين مساله به آلمان سفر خواهد کرد.
يادآور مي شود مروه الشربيني بانوي 32 ساله مصري پس از آنكه به خاطر داشتن حجاب و روسري مورد توهين يك جوان در شهر درسدن آلمان قرار گرفت چهارشنبه گذشته با حضور در دادگاه از او شكايت كرد اما متهم در دادگاه و مقابل چشمان قاضي اين زن مسلمان که باردار نيز بود را با ضربات چاقو به قتل رساند.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=4139