يک گروه افراطي سوماليايي جوانان را با موسيقي رپ جذب مي کند

تاریخ ۱۲ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۰ | عنوان: سومالي


افراطيون سومالي تلاش مي‌کنند خارجي ها را با نمايش تصاوير يک جنگجوي امريکايي با پس زمينه موسيقي و آوازهاي رپ به زبان انگليسي در اينترنت جذب کنند.
يکي از مراکز نظارت بر پايگاه هاي اينترنتي افراطي‌هاي سومالي روز
سه‌شنبه گزارش داد يک نوار ويدئويي تبليغاتي سي ويک دقيقه اي که مرکز امريکايي موسوم به " پايگاه اينتليجنس گروپ " پخش کرده است يک عمليات کمين احتمالي نيروهاي سوماليايي و اتيوپيايي را در ژوئيه دوهزار وهشت نمايش مي‌دهد. اين سند را جواني که خود را ابومنصور امريکايي معرفي کرده است ارائه مي کند.
ابومنصور که خود را از گروه افراطي شباب سومالي معرفي مي کند عمليات جذب نيروهاي جديد خارجي را پس از تجليل از شايستگي هاي يکي از فعالان که در عمليات کمين احتمالي کشته شده است اغاز مي کند.
وي مي گويد بنابراين اگر شما بتوانيد ساير فرزندان خود و ساير همسايگان خود را به اعزام افرادي مانند او در جهاد تشويق کنيد اين افتخار بزرگي براي ما خواهد بود.
اين نوار ويدئويي پس از هشدار اين ماه پليس فدرال امريکا ( اف بي اي) درباره تلاش افراطيون براي جذب جوانان امريکايي سوماليايي براي اعزام به سومالي به منظور فعاليت هاي تروريستي به نمايش در مي‌آيد.
فيليپ مود از مقامات بخش امنيتي اف بي اي در برابر کميسيون سناي امريکا اعلام کرد مبارزه با اين جذب نيرو از اولويتهاي ما به شمار مي رود.
وي با اشاره به جوانان هفده ساله و بيشتر اعلام کرد ما شاهد گروه هايي از افراد افراطي هستيم.
اين مقام امريکايي همچنين از تلاش هاي براي افراطي کردن جوانان دوازده ، سيزده و چهارده سال سخن گفت.
واحد مرکزي خبر


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=413