در نشست مقدماتي جنبش عدم تعهد مصر خواستار ايجاد نظام جهاني جديد شد

تاریخ ۲۲ تیر ۱۳۸۸ - ۰۶:۲۰ | عنوان: مصر


88.04.21
خبرگزاري فارس: معاون وزير امور خارجه مصر در نشست مقدماتي جنبش عدم تعهد كه با مشاركت 150 كشور و سازمان در شرم الشيخ برگزار مي‌شود، خواستار ايجاد نظام جديد جهاني شد.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "المحيط "، "نائله جبر "، معاون وزير امور خارجه مصر در امور بين‌المللي به عنوان نماينده ابوالغيظ در اين نشست گفت: جنبش عدم تعهد طي سالهاي گذشته شاهد تحولاتي در مكانيزم و طبيعت كار خود بوده و روند هماهنگي با 77 كشور عضو و چين فعال‌تر شده است.
وي افزود: جهان امروز با دنياي پنج دهه قبل كه اين جنبش تاسيس شد، متفاوت است و نيازمند نظام جديدي است كه بر اساس فعاليت همه كشورها باشد؛ همچنين بايد نگاه كاملي به نظام مالي بين المللي و ساختار آن داشته باشيم تا تصميم گيري‌ها با مشاركت بيشتري صورت گيرد و تصميمات بين المللي فقط توسط تعداد محدودي از كشورها اتخاذ نشود.
قرار است شركت كنندگان در نشست مقدماتي دو روزه، گزارش دفتر هماهنگي جنبش عدم تعهد، توصيه‌هاي نشست شرم الشيخ، جدول كار اين نشست و همچنين سند نهايي كه به وزراي امورخارجه كشورهاي عضو در روزهاي 13 و 14 ژوئيه ارائه مي‌شود را آماده كنند.
اين جنبش برخي از موضوعات سياسي مهم چون مساله فلسطين، تنش در افغانستان، سودان و سومالي و برنامه هسته اي ايران را مورد بررسي قرار مي‌دهد.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=4088