علاقمندي مردم مصر به زبان فارسي به علت اصيل بودن آن است

تاریخ ۱۲ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۰ | عنوان: مصر


استاد زبان فارسي در دانشگاه المنوفيه مصر زبان فارسي را زباني اصيل دانست که پيشينه آن به قبل از اختراع خط مي رسد.
مسعود ابراهيم استاد زبان فارسي در دانشگاه المنوفيه مصر در گفت و گو با واحد مرکزي خبر گفت: زبان فارسي زباني بسيار زيبا و شيواست که صحبت کردن به آن بسيار شيرين است زيرا واژه ها و مفاهيمي بسيار ظريف برخوردار است به همين سبب وقتي اشعار و غزليات بزرگان ادب فارسي همچون سعدي شيرازي را مي خوانيم، با مفاهيم زيبا و تاثيرگذاري مواجه مي شويم.
زبان فارسي در ابتدا فارسي پهلوي ناميده مي شد آنگاه با پيشرفت روزافزون علوم زبان شناسي به زبان امروزي فارسي رسيد و با ورود اسلام به ايران از زبان عربي نيز تاثير پذيرفت.
مردم مصر به زبان و ادبيات فارسي، علاقه نشان مي دهند و اين مساله سبب ترويج اين زبان شده است زيرا اين زبان بازگو کننده فرهنگ ملتي اصيل و مسلمان است که سهم به سزايي در شکل گيري حيات بشري جهان داشته است.

خانم عبير صلاح استاد زبان فارسي در دانشگاه قاهره به خبرنگار واحد مرکزي خبر گفت: چون اسلام هويت اصلي من است و زبان فارسي پس از زبان عربي زبان دوم جهان اسلام است به همين دليل زبان فارسي را براي يادگيري انتخاب کردم.

محمد عبدالمومن استاد زبان فارسي در دانشگاه عين شمس مصر نيز گفت: زبان فارسي ، محمل تمدن، تاريخ، ادبيات عظيم اسلامي است به همين سبب اين زبان مايه افتخار و عشق اول من است به همين سبب آموختن آن را بر هر زبان ديگري ترجيح دادم.

" لسان الغيب حافظ " شاعر شيرازي نقش مهمي در زندگي مردم ايران دارد به طوري که برخي از ايراني ها از شعرهاي او براي تفال بهره مي گيرند. غزل هاي حافظ معروف ترين غزل ها در جامعه ايراني به شمار مي رود.

خانم عبير صلاح استاد زبان فارسي در دانشگاه قاهره اين دو بيت از حافظ را به خاطر دارد که:

هر آنکه جانب اهل خدا نگه دارد
خداش در همه حال از بلا نگه دارد

حديث دوست نگويم مگر به حضرت دوست
که آشنا سخن آشنا نگه دارد

گسترش زبان و ادبيات و در راس آنها زبان و ادبيات فارسي مي تواند نقش به سزايي در گسترش دين و فرهنگ در سراسر جهان اسلام داشته است.
واحد مرکزي خبر


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=406