درگيري القاعده با ارتش مالي، 28كشته برجاي گذاشت

تاریخ ۲۰ تیر ۱۳۸۸ - ۰۶:۲۰ | عنوان: مالي



88.04.18
خبرگزاري فارس: گروه القاعده در كشورهاي مغرب اسلامي از كشته شدن 28 نظامي ارتش مالي در منطقه دوردستي در شمال اين كشور خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه "الرياض "، چاپ عربستان، گروه القاعده در كشورهاي مغرب اسلامي از درگيري با ارتش مالي و كشتن 28نظامي و همچنين دستگيري 3نفر ديگر در درگير با ارتش در منطقه صحرايي دور دست اين كشور خبر داد.
منابع خبري نظامي مالي نيز اعلام كردند: ارتش و نيروهاي القاعده در هفته جاري دو بار در نزديكي منطقه "تيساليت " با يكديگر درگير شدند و اين درگيري موجب مرگ دهها نفر از جمله 20 نظامي شده است.
گروه القاعده تهديد كرده كه حملات بيشتري را انجام خواهد داد و خطاب به "امادو توماني توري "، رئيس جمهور مالي هشدار داد كه اين حمله پيامي بود كه به "امادو توماني توري "، ارتش و افسران مالي داده است.
پس از سركوب نيروهاي القاعده در عراق و افغانستان، اينك آفريقا به پايگاهي امن براي اين گروه تبديل شده است. القاعده در مغرب اسلامي يك گروه تندروي است كه از سال 2002 فعاليت خود را در الجزاير و كشورهاي شمال آفريقا آغاز كرده است. اين گروه در ابتدا خود را جماعت سلفي و جهاد مي‌خواند اما بعدها به القاعده در مغرب اسلامي تغيير نام داد.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=3896