اخوان المسلمين: دولت آلمان نژادپرستي را مهار کند

تاریخ ۱۸ تیر ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۰ | عنوان: مصر



88.04.18
يکي از رهبران گروه اخوان المسلمين مصر از دولت آلمان خواست اقدامات و تدابير قاطعانه اي براي جلوگيري از افزايش نژادپرستي در اين کشور اتخاذ کند.


"عصام العريان" بعد از ظهر پنجشنبه در مصاحبه با شبکه خبري "العالم" اظهار داشت: بدون شک شهادت "مروه الشربيني" بانوي مسلمان مصري به دست يک نژاد پرست آلماني که به شهيد حجاب معروف شده است؛ مورد توجه شديد همه محافل رسمي، غير رسمي جامعه مصر و ديگر کشورهاي عربي قرار گرفته است.
العريان از دولت آلمان خواست عامل اين جنايت را هرچه سريعتر محاکمه وهمچنين تدابير بيشتري براي جلوگيري از گسترش روحيه نژادپرستانه در جامعه آلمان اتخاذ کند به ويژه آن که جرياني در اين کشور موسوم به نئونازي ها عليه خارجي ها و به ويژه حجاب وجود دارد.
اين رهبر اخوان المسلمين مصر افزود: مسلمانان ساکن اروپا و آمريکا بايد تلاش بسياري را براي از بين بردن جو دشمني عليه اسلام انجام دهند و در کنار آن رسانه هاي غربي نيز بايد مواضع خود را درباره مسلمانان تغيير دهند و به خواسته ها و ارزش هاي اديان مانند حجاب احترام بگذارند.
وي تاکيد کرد: برخي جريان هاي مشخص سعي مي کنند تا نوعي تنفر و بدبيني نسبت به اسلام و حجاب اسلامي در جوامع غربي ايجاد کنند، به صورتي که "نيکلا سارکوزي" رييس جمهوري فرانسه چه قبل از رسيدن به رياست جمهوري و چه پس از آن اظهارات بسياري عليه مسلمانان و حجاب اسلامي بيان کرده است.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=3892