شهادت الشربيني، ادعاي آزادي درغرب را زير سئوال برد

تاریخ ۱۸ تیر ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۰ | عنوان: مصر



88.04.18
عضو مجلس مردم مصرگفت که شهادت "مروه الشربيني" خانم محجب مسلمان مصري در شهر درسدن آلمان به دست يک نژادپرست، ادعاي دروغين آزادي درغرب را زير سئوال برد و از وجود نژادپرستي کينه توزانه عليه مسلمانان در اروپا پرده برداشت.

"سعد عبود" چهارشنبه شب در گفت وگو با شبکه خبري (العالم) اظهار داشت: خانم مروه الشربيني در کشوري شهيد شد که مدعي آزادي مقدسات در آنجا است.
وي مسئوليت اين جنايت را متوجه مقامات غرب دانست و گفت که مقامات غربي ديرزماني است که عليه حجاب و زنان محجب سخنان تحريک آميز بيان مي کنند.
" نيکلا سارکوزي" رييس جمهوري فرانسه اخيرا در اظهاراتي عليه حجاب ، باعث تحريک نژادپرستان غربي عليه زنان محجب مسلمان شده است.
سعد عبود خاطرنشان کرد: در قوانين مصر نقص هايي وجود دارد که مجلس بايد آن را رفع کند تا مسئولان قضايي بتوانند هر فردي را که به شهروندان مصري در خارج از خاک اين کشور تعدي کند، مورد پيگرد و مجازات قرار دهند.
وي از مقامات آلماني خواست تا مواضع شديدتري را در محکوميت اين جنايت نژادپرستانه اتخاذ کنند چرا که صرفا حادثه اي شخصي به شمار نمي رود.
عضو مجلس مصر با انتقاد از بي توجهي رسانه هاي غربي به حادثه شهادت خانم مروه الشربيني گفت: اگر اين جنايت عليه يکي از شهروندان کشورهاي غربي انجام مي شد، دنيا را زير و رو مي کردند اما اکنون در قبال اين جنايت نژادپرستانه سکوت اختيار کرده اند و اين وضعيت بهترين گواه بر بي ارزشي حقوق بشر در کشورهاي غربي است.
"مروه الشربيني" زن 33 ساله تبعه مصر چهارشنبه هفته گذشته به جرم پايبندي به حجاب اسلامي و اصرار براي حفظ آن ، به دست " آلکس دبليو" يك فرد آلماني نژاد پرست در شهر "درسدن" آلمان به شهادت رسيد.
"آلکس " جوان 28 ساله روسي تبار ابتدا زماني که "مروه" و پسرش در يک پارک کودکان مشغول بازي بودند مزاحم اين زن شده و او را به خاطر محجبه بودن "تروريست" خواند.
زماني که خانم الشربيني به همراه همسر و پسر خردسالش براي شکايت در دادگاه "لوندس كريچ " شهر درسدن در شرق آلمان حاضر شده بود بار ديگر مورد حمله آلکس قرار گرفت ودر جلوي چشم فرزند خردسالش ، همسرش ، قاضي و ديگر کارکنان دادگاه به طرز فجيعي با ضربات پي در پي چاقو به شهادت رسيد.
تنها گناه زن مصري که به هنگام شهادت چهارماهه حامله بود ، حجاب او بود و اينکه نتوانست مزاحمت هاي اين جوان نژادپرست جاني را که به حجاب او اعتراض داشت، تحمل كند.
در حادثه منجر به شهادت اين زن ، شوهر وي توسط نيروهاي امنيتي در دادگاه آلمان به اشتباه هدف شليک گلوله قرار گرفت و در بيمارستان بستري شد.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=3890