هیات دیپلماسی برای آزادی کارمندان ربوده شده سازمان کمک رسانی به دارفور می روند

تاریخ ۱۸ تیر ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۰ | عنوان: سودان


رادیو سوا: یک هیات دیپلماسی امروز برای آزادی کارمندان ایرلندی و اوگاندایی که در سازمان غیر دولتی ایرلندی "گول" کار می کردند و روز جمعه از سوی گروهی از مردان مسلح ناشناس ربوده شده بودند، وارد دارفور شدند.
یک دیپلمات سودانی در خارطوم که نخواست نامش فاش شود، گفت: مسوولانی از ایرلند و اوگاندا وارد شمال دارفور شدند تا با مسوولان منطقه گفتگو کنند.
رئیس و موسس سازمان غیر دولتی "گول"، به خبرگزاری فرانسه گفت: هنوز هیچ تماسی با ربایندگان نداشتیم و تلاش می کنیم بدانیم آنها چه کسانی هستند ، چه می خواهند و چرا این کار را انجام داده اند.
وی افزود: گروههای مسلح مختلف، شورشیان، راهزنان و شورشیان در دارفور حضور دارند و در حال حاضر ما چیزی نمی دانیم.
شارون کومینز، از ایرلند و هیلدا کاوکی از اوگاندا عصر جمعه در دارفور در غرب سودان توسط افراد مسلح ناشناس  در شهر کتم واقع در 200 کیلومتری شمال غرب فاشر پایتخت تاریخی دارفور و در 200 کیلومتری شرق چاد ربوده شدند.
این سومین عملیات آدم ربایی است که کارمندان سازمانهای کمک رسانی بیگانه در دارفور، از زمان صدور حکم دیوان کیفری بین المللی درباره بازداشت البشیر در 4 مارس گذشته با آن روبرو می شوند.
در این سه عملیات ، جنبش های شورشی دارفور انگشت اتهام را به سوی گروههای همپیمان با دولت سودان گرفته اند.
سودان این اتهامات را نپذیرفت و در اولین آدم ربایی گروگانهایی را که از سوی گروههای ناشناس ربوده شده بودند و انگیزه آنها نیز نامشخص بود ، آزاد کرد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=3879