اتمام دوره کاری سفیر آمریکا در زیمبابوه

تاریخ ۱۸ تیر ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۰ | عنوان: زيمبابوه


سفیر آمریکا در زیمبابوه روز یکشنبه هفته جاری ،با پایان یافتن دو سال خدمت خود، این کشور واقع در جنوب آفریقا را ترک نمود .
به گزارش خبر گزاری ای پی ای از هراره، بر اساس بیانیه منتشره از سوی سفارت آمریکا در زیمبابوه ،"جیمز مک گی" ادامه دوره کاری خود را به عنوان دیپلمات در وزارت خارجه آمریکا و در دانشگاه دفاع ملی در واشنگتن دی سی انجام خواهد داد .
"مک گی" روز جمعه گذشته طی مراسمی که در تاریخ چهارم جولای به مناسبت روز استقلال آمریکا بر پا شده بود ضمن خداحافظی با صد ها تن از اهالی زیمبابوه ایی حاضر در مراسم یاد آور تغییرات به و قوع پیوسته در این کشور در هنگام ورودش در نوامبر سال 2007 به این سو شد .
"مک گی "گفت :امروز ما در زیمبابوه شاهد وجود دولتی فراگیر و متشکل از سه حزب سیاسی اصلی کشور می باشیم .زیمبابوه در تلاش برای احیا مجدد می باشد .اما هم زمان ،کار های زیاد دیگری هم وجود دارند که باید انجام شوند .حاکمیت قانون و رعایت حقوق بشر هنوز در زیمبابوه به باد انتقاد گرفته می شوند.دستگیری زیمبابوه ایی های بیگناه و پیگرد آن ها همچنان ادامه دارد .
"مک گی" در ادامه قول به حمایت دولت مطبوع اش از تلاش های زیمبابوه ایی ها در راه بازگرداندن دموکراسی و رونق اقتصادی در این کشور داد .
وی اظهار داشت :برای آغاز تغییر واقعی در زیمبابوه ،اهالی کشور باید آنچه را که بنیانگذاران آمریکا 233 سال پیش انجام دادند، بکار بندند .آن ها باید برای گرفتن حق خود بپا خواسته و دولتی را بخواهند که بر اساس منافعشان خدمت نماید .اگر این کار را انجام دهند ،من قول می دهم که ایالات متحده در این راه از آن ها حمایت می نماید .
باراک اوباما،رییس جمهور آمریکا ماه گذشته اعلام داشت که "چارلز ری" سفیر جدید آمریکا در زیمبابوه می باشد .
"ری" از سال 1982 به خدمت وزارت خارجه آمریکا در آمده است .وی از سال 2006 در سمت معاون قائم مقام وزارت دفاع آمریکا در امور اسرای جنگی و ناپدیدشدگان ارتش بوده است .

"ری" از سال 2002 تا 2005 در کامبوج به عنوان سفیر آمریکا خدمت نمود.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=3867