الجزایر به دنبال افزایش ظرفیت پالایشی خود

تاریخ ۱۴ تیر ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۰ | عنوان: الجزاير



شرکت الجزایری سوناتراک به منظور باسازی پالایشگاه سکیکده این کشور با شرکت سامسونگ کره جنوبی قرار دادی به ارزش 2 میلیارد دلار را امضا کرد.

به گزارش شانا به نقل از بلومبرگ، شرکت دولتی نفت و گاز سوناتراک الجزایر به منظور باسازی پالایشگاه سکیکده واقع در شرق این کشور، قرار دادی را به ارزش 2 میلیارد دلار با شرکت مهندسی سامسونگ امضا کرد.
شکیب خلیل به عنوان یکی از مقام های الجزایری در مراسم امضای این قرارداد تصریح کرد: انتظار می رود قرارداد به روزسازی پالایشگاه سکیکده به ارزش 2 میلیارد دلار 36 ماه به طول انجامد.
محمد مزین مدیر اجرایی شرکت سوناتراک، خاطر نشان کرد: این قرارداد بخشی از برنامه های الجزایر برای افزایش ظرفیت پالایش پالایشگاه های این کشور به شمار می آید.
شکیب خلیل در مصاحبه ای اظهار کرد: ظرفیت پالایش این کشور آفریقای شمالی ممکن است از رقم فعلی 500 هزار بشکه در روز به رقمی معادل یک میلیون بشکه در روز افزایش یابد.
الجزایر از ابتدای ژانویه سال جاری میلادی تاکنون روزانه 200 هزار بشکه نفت خام از تولید خود را در همسویی با تصمیم های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) کاسته است. این کشور هم اکنون روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت خام تولید می کند.
الجزایر پنجمین تولید کننده و چهارمین صادرکننده گاز طبیعی و سیزدهمین تولید کننده و نهمین صادرکننده نفت خام در جهان و نیز عضو اوپک است.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=3722