تونس حج عمره را از بيم شيوع آنفلوانزاي خوکي متوقف کرد

تاریخ ۱۴ تیر ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۰ | عنوان: تونس


يک منبع رسمي در تونس روز شنبه اعلام کرد اين کشور از بيم شيوع بيماري آنفلوانزاي خوکي تصميم گرفت سفرهاي حج عمره به مکه مکرمه را متوقف کند ولي هنوز تصميمي درباره حج تمتع که اواخر ماه نوامبر برگزار مي شود نگرفته است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از تونس، ابوبکر الاخزوري وزير امور ديني تونس گفت با توجه به شيوع بيماري انفلوانزاي خوکي، تعليق سفرهاي حج عمره ضروري است.
الاخزوري در جمع گروهي از کارکنان وزارت بهداشت تونس گفت اوضاع بهداشتي در جهان ايجاب مي کند به فکر توقف پروازهاي حج تمتع در سال 2009 باشيم.
وي خاطرنشان کرد در اين خصوص با توجه به تحولات بهداشتي در سطح منطقه اي و بين المللي تصميم گيري خواهد شد. الاخزوري خواستار افزايش آگاهي عمومي در اين خصوص از طريق سخنراني هاي ديني مستند به دليل و برهان شد.
در اين حال مقامات تونس معيارهاي جسمي براي انتخاب حجاج جهت اعزام احتمالي به حج تمتع را تشديد و اعلام کردند سفر افراد سالخورده و مبتلا به بيماريهاي مزمن را که بيشتر در معرض ابتلا به انفلوانزاي خوکي هستند ممنوع خواهند کرد.
تعليق سفرهاي حج عمره موجب خسارت ديدن آژانسهاي مسافرتي به ويژه آژانسهايي خواهد شد که به مکه پرواز دارند. اين خسارتها حدود يکصد و پنجاه ميليون دينار تونس (بيش از هشتاد ميليون دلار) ارزيابي شده است.
تاکنون سه مورد ابتلا به بيماري انفلوانزاي خوکي در تونس مشاهده شده است که دو بيمار،‌ دانشجوياني هستند که از امريکا به کشورشان بازگشته اند و بيمار سوم، مهماندار هواپيما است که در سفر به عربستان به اين بيماري مبتلا شده است.
منذر زينادي وزير بهداشت تونس تاکيد کرد بيماري انفلوانزاي خوکي در تونس تحت کنترل است.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=3690