سخنان قذافي اجلاس سران کشورهاي عرب در دوحه را متشنج کرد

تاریخ ۱۰ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۰ | عنوان: ليبي


اقدام رئيس جمهور ليبي در اجلاس سران کشورهاي عضو اتحاديه عرب در دوحه قطر باعث جنجال و تنش در اين اجلاس شد.
به گزارش مونيتورينگ اخبار خارجي، معمر قذافي بدون آنکه نوبت سخن گفتنش در اجلاس دوحه برسد با قطع سخنان امير قطر خطاب به پادشاه عربستان شروع به سخن گفتن کرد.
امير قطر با توجه به درگيري لفظي قذافي و امير عبدالله در گذشته تلاش کرد از سخنراني معمر قذافي که بدون رعايت نوبت بود جلوگيري کند.
امير قطر از معمر قذافي خواست ترتيب سخن گفتن را رعايت کند.
امير قطر همچنين با زدن روي ميکروفن تلاش کرد از ادامه سخنان قذافي جلوگيري کند. قذافي گفت.. " برادر عبدالله شش سال است که تو از روبرو شدن با من فراري و هراسان هستي. من مي خواهم تو را مطمئن کنم که نترسي. به تو مي گويم پس از شش سال ثابت شد که پشت سر تو چيزي نيست جز دروغ و پيش روي تو هم جز گور خودت چيزي نيست. تو همان ساخته و پرداخته دست انگليس هستي و آمريکا هم حامي تو است."
وي افزود.. " به احترام امت (اسلامي) مشکل شخصي بين خود و تو را پايان يافته تلقي مي کنم و من براي ديدار با تو آمادگي دارم.
من رهبر ملتها، بزرگ سران عرب، شاه شاهان آفريقا و امام مسلمانان هستم. جايگاه من جهاني است و اجازه نمي دهم جايگاه من از اين پايان تر بيايد. " قذافي پس از بيان اين سخنان، محل اجلاس را ترک کرد و به محل اقامتش رفت. برگزارکنندگان اجلاس دوحه براي لحظاتي صداي پخش مستقيم اين اجلاس را قطع کردند.
شايان ذکر است شبکه الجزيره تصاويرارشيوي از درگيري لفظي بين معمر قذافي و ملک عبدالله در اجلاس گذشته سران عرب را پخش کرده است .
واحد مرکزي خبر



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=368