آغاز به‌كار دهمين نشست عمومی سازمان اسلامی آيسسكو در تونس

تاریخ ۱۳ تیر ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۰ | عنوان: تونس



88.04.12
دهمين نشست عمومی سازمان علوم، فرهنگ و انديشه اسلامی(آيسسكو) از ديروز 11 تيرماه در كاخ رياست جمهوری تونس در شهر «كارتاژ» اين كشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه عربستانی «الوطن»، «زين العابدين بن علی» رئيس جمهور تونس ديروز ضمن سخنانی در مراسم افتتاحيه اين نشست دو روزه، از امت اسلام خواست با تمسك به ارزش‌های تسامح، هم‌زيستی مسالمت‌آميز و صلح با ملت‌های جهان برای تصحيح چهره اسلام در غرب تلاش كند.
وی با اشاره به اين‌كه امت اسلام امروز به شدت نيازمند وحدت و همبستگی است، گفت: كشورهای اسلامی می‌توانند از توانمندی‌های علمی و فرهنگی انديشمندان مسلمان مهاجر برای پيشبرد امور آموزشی، فرهنگی، علمی و تعامل سازنده با ملت‌های جهان بهره بگيرند.
از سوی ديگر، «عبدالعزيز بن عثمان التويجری» مديركل آيسسكو در اين باره گفت: در حال حاضر، سازمان آيسسكو نماد فعاليت‌های فرهنگی و آموزشی در جهان است و در اين زمينه دستاوردهای بزرگی كسب كرده است.
وی افزود: تقويت گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها با كشورهای عضو اتحاديه اروپا، آمريكا و كشورهای حوزه آمريكای لاتين و از بين بردن سوء تفاهم‌‌ها و اختلافات موجود در اين زمينه از اولويت‌های سازمان آيسسكو به شمار می‌آيد.
التويجری در پايان گفت: سازمان آيسسكو تاكنون نشست‌ها و همايش‌های بين‌المللی با هدف تقويت گفت‌وگو ميان اديان و فرهنگ‌ها، اشاعه ارزش‌های تسامح، صلح و هم‌زيستی مسالمت‌آميز و مبارزه با تعصب، خشونت و تندروی برگزار كرده است.
زين العابدين بن علی، ديروز نشان رياست جمهوری تونس را به التويجری، مديركل آيسسكو اهدا كرد.
گفتنی است در اين نشست كه جمعی از كارشناسان فرهنگی آيسسكو و نمايندگان سازمان‌های اسلامی جهان اسلام حضور دارند، التويجری امروز 12 تيرماه بار ديگر به‌عنوان مديركل آيسسكو انتخاب می‌شود.
ايكنا


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=3621