کميسيون اروپا به روند اشتي ملي در توگو کمک مي کند

تاریخ ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۳ | عنوان: توگو


کمیسیون اروپا روز جمعه اعلام کرد برای افزایش ظرفیت سازمانهای جامعه مدنی و تقویت روند اشتی ملی در توگو، شش میلیون یورو به این کشور افریقایی کمک می کند.
منابع خبری در لومه اعلام کردند پاتریک اسپیرلت، رئیس هیئت اتحادیه اروپا مستقر در توگو، و دده اکوئه وزیر برنامه ریزی، توسعه و اصلاح اراضی توگو، در مراسمی در لومه پایتخت این کشور، توافق نامه ای امضا کردند که بر اساس ان کمیسیون اروپا تعهد کرد برای تقویت ظرفیتهای جامعه مدنی و تسریع روند اشتی ملی، شش میلیون یورو به این کشور افریقای کمک کند. هیئت کمیسیون اروپا در پایان این نشست با انتشار بیانیه ای اعلام کرد طرح حمایت از جامعه مدنی و اشتی ملی در توگو با هدف ارتقای سطح مشارکت فعالان جامعه مدنی در روند توسعه، دموکراسی و اشتی ملی در این کشور افریقایی به اجرا گذاشته خواهد شد.

کمیسیون اروپا در این بیانیه ابراز امیدواری کرده است اجرای این طرح با حمایتهای مالی اروپا بتواند به موفقیت اصلاحاتی که دولت توگو در زمینه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در پیش گرفته است کمک کند. به گزارش خبرگزاری شینهوا از لومه، پاتریک اسپیرلت در این بیانیه تاکید کرد به نتیجه نشستن اصلاحات در توگو تنها با مشارکت فعال جامعه مدنی ، تقویت گفتگوی سیاسی در سطح ملی و پیگیری تلاشهای جاری در چارچوب اشتی ملی این کشور امکان پذیر خواهد بود.





نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=35830