نيروهاي امنيتي الجزاير20 پايگاه گروههاي مسلح را نابود كردند

تاریخ ۱۰ تیر ۱۳۸۸ - ۰۵:۴۰ | عنوان: الجزاير



88.04.09
خبرگزاري فارس: نيروهاي امنيتي الجزاير در عمليات گسترده‌اي در غرب الجزاير، 20 پايگاه گروههاي مسلح و تروريستي اين كشور را هدف قرار دادند.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "المحيط "، نيروهاي امنيتي در اين عمليات گسترده با استفاده از بمباران هوايي و بلدوزر، 20 پايگاه افراد مسلح را نابود كردند. همچنين در اين عمليات دو فرد مسلح نيز كشته شدند.
اين عمليات در كوههاي "مراد " و "مناصر " در غرب الجزاير انجام شد و "احمد قايد صالح "، فرمانده ستاد ارتش از ادامه مقابله با گروههاي تروريستي تا نابودي اين گروه خبر داد.
وي در سخنراني خود در مراسم فارغ التحصيلي افسران كه با حضور "عبدالعزيز بوتفليقه "، رئيس جمهور الجزاير برگزار شد، گفت: نيروهاي ارتش شايستگي و اقتدار خود را ثابت كرده‌اند و اينك وظيفه بزرگي را بر عهده دارند.
الجزاير تلاش مي‌كند تا گروههاي مسلحي را كه در اين كشور حضور دارند و اقدام به انجام عمليات تروريستي مي‌كنند، خلع سلاح نمايد.
تهديدات تروريستي و انتحاري در الجزاير رو به افزايش است و در سال2007حدود 491 نفر در حوادث و حملات تروريستي اين كشور كشته شده‌اند.
دولت الجزاير گروه مسلح الجزايري موسوم به "جماعت سلفي دعوت و نبرد " كه از سال گذشته با اعلام پيوستن به شبكه "القاعده " نام خود را به "القاعده در مغرب اسلامي "، تغيير داد مسئول اقدامات تروريستي سالهاي اخير در اين كشور مي داند.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=3517