لاریجانی: نگاه ایران و الجزایر در بسیاری زمینه ها مشابه است

تاریخ ۰۸ تیر ۱۳۸۸ - ۰۶:۵۰ | عنوان: الجزاير



تهران - خبرگزاری ایسکانیوز: علی لاریجانی رییس مجلس در حاشیه دیدار با ایرانیان مقیم الجزایر گفت: این دیدارها نشان می دهد ارتباطات ایران و الجزایر در سطح بالایی است و در بسیاری از موضوعات نگاه دو کشور مشابه است.
به گزارش روز دوشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران " ایسکانیوز"، علی لاریجانی با اشاره به سفر گذشته خود و صحبت با رئیس جمهور این کشور، تصریح کرد: نگاه ایشان بسیار دقیق است، به ویژه در پرونده فناوری صلح آمیز هسته ای موضع حمایت گرایانه و قانونی داشتند.
رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دیدگاه دو کشور در خصوص مسئله فلسطین بسیار نزدیک به هم است، افزود: البته ممکن است تفاوت رای هایی هم وجود داشته باشد؛ اما در موضوعات حساس همچون حوادث سهمگین رژیم صهیونیستی بر علیه مردم غزه، موضع گیری های دوستان ما در الجزایر حاکی از یک سیاست صحیح بود.
وی با اشاره به اینکه همکاری های دو جانبه ایران و الجزایر در ابعاد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی رو به رشد است، تاکید کرد: البته در بعد اقتصادی ظرفیت های بیشتری برای همکاری وجود دارد که باید به آن نگاه ریشه ای تری داشته باشیم.
لاریجانی افزود: فکر می کنم با توجه به جنبه های مکمل ایران و الجزایر در زمینه مسائل مختلف، باید راه هایی را که بتواند روابط اقتصادی را توسعه دهد، تکمیل کنیم.
شبكه ايران


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=3457