موافقت با برگزاري انتخابات رياست جمهوري در موريتاني

تاریخ ۰۸ تیر ۱۳۸۸ - ۰۶:۴۰ | عنوان: موريتاني



دولت انتقالي موريتاني روز يکشنبه(ديروز) رسما با برگزاري انتخابات رياست جمهوري موريتاني موافقت کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري "العالم"، دولت انتقالي موريتاني سه روز پيش و پس از آنکه "سيدي ولد شيخ عبدالله" رئيس جمهور برکنار شده اين کشور رسما کناره گيري خود را اعلام و فرمان صدور دولت موقت در موريتاني را اعلام کرد، تشکيل شد.
دولت انتقالي موريتاني با بيانيه اي اعلام کرد، بر اساس توافق داکار که در چهارم ژوئن به امضا رسيده است؛دولت انتقالي موافقت خود را با برگزاري انتخابات رياست جمهوري موريتاني در تاريخ هيجدهم ژوئيه (27 تير) اعلام مي دارد.
مخالفين دولت کودتا پس از آنکه ژنرال "محمد ولد عبدالعزيز" نامزدي خود را براي شرکت در انتخابات رياست جمهوري اعلام کرد؛شرکت درانتخابات اين کشور را تحريم کردند.
با تلاش و ميانجي گري "عبدالله واد" رئيس جمهور سنگال و ديگر سازمان هاي بين المللي مخالفين براي برگزاري انتخابات رياست جمهوري موافقت کردند و دولت انتقالي موريتاني که براي برگزاري انتخابات تشکيل شده است در برگيرنده احزاب مخالف دولت کودتا و نظاميان است .
احزاب مخالف دولت براين باورند حضور ژنرال عبدالعزيز در انتخابات به منزله قانوني کردن حکومت نظاميان و از بين بردن دموکراسي در موريتاني است و به همين دليل شرکت در انتخابات را تحريم کرده بودند.
بر اساس فرمان دولت انتقالي موريتاني که از سوي شوراي قانون گذاري اين کشور نيز تصويب شد، نامزدهاي انتخاباتي تا روز سه شنبه مي توانند ثبت نام کنند.
ژنرال محمد ولد عبدالعزيز سال قبل با انجام کودتا دولت سيدي ولد شيخ عبدالله ، اولين دولت انتخابي موريتاني را سرنگون کرد وحکومت را در نواکشوت در دست گرفت.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=3455