رييس جمهوري گينه استوايي رييس دوره اي اتحاديه آفريقا شد

تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۳ | عنوان: گينه استوائي


رييس جمهوري گينه استوايي روز دوشنبه در شانزدهيمن اجلاس سران اتحاديه آفريقا در آديس آبابا پايتخت اتيوپي رياست دوره اي اين اتحاديه را از رييس جمهوري مالاوي تحويل گرفت.


به گزارش ايرنا، 'تئودورو اوبيانگ گوئه ما باسوگو' رياست را از دكتر 'بينگو وا موتاريكا' از جنوب آفريقا تحويل گرفت تا اين مقام در سال 2011 بر عهده يك كشور از مركز آفريقا باشد.
وي در سخنان آغازين رياست خود بر اين اتحاديه خود را متعهد دانست تا براي تحكيم صلح، و گسترش رشد اقتصادي، اجتماعي و سياسي و بهبود حيات شهروندان همه كشورهاي آفريقايي تلاش كند.
ماباسوگو وعده داد با جديت تمام به وظيفه خود براي ارتقاي جايگاه آفريقا و اعتلاي نام آن ادامه خواهد داد و از رهبران آفريقايي خواست نقش خود را براي تحقق آرمان هاي عالي آفريقا به بهترين نحو ايفا كنند.
شانزدهمين اجلاس دو روزه اتحاديه آفريقا ديروز يكشنبه با موضوع 'اتحاد گسترده ‌تر و همگرايي از طريق ارزش هاي مشترك' آغاز شد تا بتواند برخي از چالش ها و مناقشات فعلي در قاره آفريقا از جمله بحران سياسي در ساحل عاج، ناآرامي هاي اجتماعي در تونس و مصر، برگزاري همه پرسي در جنوب سودان و وخامت اوضاع در سومالي را بررسي كند.
انتظار مي ‌رود رهبران آفريقايي در اين اجلاس درباره موضوعاتي همچون دستيابي به اهداف توسعه هزاره سازمان ملل، تغييرات زيست محيطي، صلح، امنيت و ثبات در اين قاره بحث و تبادل نظر كنند و راهكارهايي نيز ارائه دهند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=34517