دزدان دريايي سومالي كشتي بلژيكي را آزاد كردند

تاریخ ۰۸ تیر ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۰ | عنوان: سومالي



88.04.07
خبرگزاري فارس: دولت بلژيك امروز اعلام كرد كه دزدان دريايي سومالي، كشتي باري بلژيك و كاركنان آن را كه در ماه آوريل گذشته ربوده بودند، آزاد كردند.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "الجزيره "، "هرمان ون رومپوي "، نخست وزير بلژيك گفت: اين كشتي و كاركنان آن آزاد شده‌اند و همه كاركنان كشتي در سلامت كامل هستند.
اين كشتي در 18 آوريل گذشته در مسير "سيشيل " توسط دزدان دريايي سومالي ربوده شد و دو تبعه بلژيكي و 4 كرواتي و هلندي و 3 فيليپيني به عنوان گروگان در نزد دزدان دريايي بودند.
بنا بر گزارش پايگاه خبري الجزيره، بيانيه نخست وزير بلژيك به اوضاعي كه زمينه آزادي اين كشتي و كاركنان آن را بوجود آورده است، اشاره‌اي نكرد.
همچنين امروز دزدان دريايي تهديد كردند، در صورتيكه دولت مصر درخواست آنها را براي پرداخت 5 ميليون دلار نپذيرد، ماهيگيران مصري را كه گروگان گرفته‌اند، مي‌كشند و اجساد آنها را مي‌سوزانند.
ماهيگيراني كه ربوده شدند، در تماس با خانواده‌هايشان از وضعيت بد روحي خود گفتند و خانواده‌هاي آنها از "حسني مبارك "، رئيس جمهوري مصر و مسئولان مصري خواستند به اين بحران پايان دهند و زمينه آزادي آنها را فراهم كنند.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=3446