دزدان دريايي سومالي كشتي بلژيكي و خدمه آن را آزاد كردند

تاریخ ۰۸ تیر ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۰ | عنوان: سومالي



88.04.07
خبرگزاري فارس: دزدان دريايي سومالي پس از دريافت پول كشتي بلژيكي و خدمه آن را آزاد كردند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري روسي "ريانووستي "، مقامات بلژيكي اظهار داشتند دزدان دريايي سومالي پس از دريافت پول، كشتي بلژيكي و خدمه آن را كه ماه آوريل (فروردين‌‌ماه) توسط اين دزدان ربوده شده بودند را آزاد كردند.
كشتي بلژيكي "پمپي " با 10 خدمه در 18 آوريل (29 فروردين) توسط دزدان دريايي سومالي ربوده شدند. 10 خدمه كشتي عبارت بودند از يك فرد هلندي، كاپيتان كشتي، دو بلژيكي، چهار شهروند كرواسي و سه فيليپيني. گفت‌وگوها براي آزادي اين كشتي و خدمه آن دو ماه به طول انجاميد.
"گويدو دي پات " وزير امور داخلي بلژيك گفت: گروگان‌گيرها در ابتدا براي آزادي اين كشتي و خدمه آن 8 ميليون يورو (11.2 ميليون دلار) تقاضا كرده بودند اما بعد از 68 روز مذاكرات بالاخره با آنها به توافق رسيديم.
سومالي از سال 1991 تا كنون از يك دولت موثر بي بهره بوده و دولت فدرال كنوني اين كشور تنها "مگاديشو " پايتخت اين كشور و بخش‌هايي از مناطق مركزي را در اختيار دارد.
در حال حاضر حدود 35 كشتي جنگي از نيروي دريايي 16 كشور حهان در سواحل سومالي قرار دارند تا با حملات دزدان دريايي به كشتي‌هاي تجاري مقابله كنند. بر اساس گزارش سازمان ملل دزدان دريايي سومالي در سال 2008 حداقل 120 حمله به كشتي‌هاي مختلف انجام داده‌اند.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=3444