حماس: اخبار " شلیط " کذب است

تاریخ ۰۸ تیر ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۰ | عنوان: مصر


88.04.07
اسامه المزینی، از مقامات ارشد حماس اخبار منتشره مبنی بر انتقال قریب الوقوع " گیلعاد شلیط" اسیر اسرائیلی به مصر را " کذب محض " دانست.
اسامه المزینی، عضو گروه مذاکره کننده حماس در پرونده " گیلعاد شلیط " امروز یکشنبه در گفتگو با یک پایگاه اینترنتی منتسب به حماس گفت: " هیچ مذاکره جدی در خصوص شلیط
صورت نگرفته و آخرین پیشنهاد اسرائیل در این زمینه در واپسین روزهای نخست وزیری ایهود
اولمرت به ما ارائه شده است"
روز گذشته، روزنامه اسراییلی‌هاآرتص به نقل از منابع اروپایی نوشت: " بر اساس طرح آمریکا و توافق جنبش‌های فتح و حماس قرار است گیلعاد شلیط اسیر اسراییلی در چند روز آینده به مصر منتقل شود"
المزینی در ادامه افزود: " اسرائیل هیچ راهی جز مذاکره برای آزادسازی شلیط در اختیار ندارد "
این در حالی است که ایهود اولمرت وزیر دفاع اسرائیل نیز امروز انتشار گزارش های کذب درخصوص انتقال شلیط به مصر را " مخرب " و " نادرست " خواند.
گفتنی است، هاآرتص مدعی شده بود، انتقال شلیط به مصر اولین مرحله از مجموع توافقاتی است که میان گروه‌های فلسطینی با میانجی گری مصر و هماهنگی با آمریکا صورت گرفته است.
بر اساس گزارش هاآرتص، شلیط به عنوان امانت در اختیار مصر خواهد ماند تا عملیات مبادله اسرا میان اسراییل و فلسطینیان به پایان رسد و گذرگاه‌های بین غزه و سرزمین‌های اشغالی باز شود.
این روزنامه اسراییلی افزود: " ایده تحویل شالیط به مصر را جیمی کارتر رییس‌جمهور اسبق آمریکا در سفر به مصر مطرح کرده است "


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=3431