برگزاری چهاردهمین نشست سران دولتها و سران اتحادیه اقتصادی دولتهای آفریقای مرکزی در کنگو

تاریخ ۰۷ تیر ۱۳۸۸ - ۰۷:۵۰ | عنوان: مركز آفريقا


چهاردهمین نشست متعارف سران دولتها و سران اتحادیه اقتصادی دولتهای آفریقای مرکزی در اکتبر 2009 در کینشاسا برگزار خواهد شد. زمان برگزاری چهاردهمین نشست متعارف سران دولتها و سران اتحادیه اقتصادی دولتهای آفریقای مرکزی پنجشنبه 25 ژوئن توسط وزیر تعاون بین المللی و منطقه ای ریموند تشیباندا تعیین شده است. در حقیقت تعیین زمان مناسب برای برگزاری این نشست دو روز بطول انجامیده است . طی نشستی که شورا وزیران در هتل کینشاسا داشته اند ماه اکتبر را بهترین زمان برای برگزاری لین نشست دانسته اند.
شورا وزیران طی این نشست دو روزه چگونگی نحوه برگزاری چهاردهمین نشست سران دولتها و سران اتحادیه اقتصادی دولتهای آفریقای مرکزی را مورد بررسی قرار دادند.
وزیر تعاون خارجی و داخلی کنگو اعلام کرد نتیجه این نشست ده روزه طی نشریه ها به اطلاع عموم خواهد رسید . وزیر تعاون خارجی و داخلی جمهوری دموکرات کنگو اظهار داشت که تمام وزرا باید از تصمیم اتخاذ شده توسط شورا وزیران تبعیت کنند.
جمهوری دموکرات کنگو قصد دارد چهاردهمین نشست روسای دولتها و حاکمان اتحادیه اقتصادی آفریقای مرکزی را به بهترین شکل ممکن برگزار کند و طی آن شورا وزیران در نشستی تمام مراحل مختلف این نشست را مورد بررسی قرار دادند. از مهمترین موضوعاتی که در این نشست مورد مطرح خواهد شد مساله صلح و امنیت و بررسی زیرساختها به ویژه وضعیت حمل و نقل ، وضعیت آب و وضعیت محیط زیست خواهد بود. یکی دیگر از این مسائل مورد بررسی در نشست ماه اکتبر مذاکره در مورد همکاری های اقتصادی با اتحادیه اروپا و گسترش تجارت بین المللی است . در این نشست مساله بحران جهانی اقتصاد که سراسر جهان را به ویژه کشورهای بخش مرکزی آفریقا را دربرگرفته است مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت . شورا وزیران تاکید کرد که تمام موارد یادشده در چهاردهمین نشست سران دولتهای و سران اتحادیه اقتصادی دولتهای آفریقای مرکزی به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت . پیش از خاتمه کار بررسی روند برگزاری این نشست در تاریخ 25 ژوئن پیشنهاد شده که در این نشست ابیدا یاد و خاطره رئیس جمهور سابق را زنده کنند و از رئیس جمهور ژوزف کابیلا و رئیس موقت چهاردهمین نشست سران دولتها و سران اتحادیه اقتصادی دولتهای آفریقای مرکزی در برگزاری این نشست تشکر و قدردانی کرد.




نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=3400