شناسایی و مصادره تجهیزات نظامی سودان توسط دولت چاد

تاریخ ۰۷ تیر ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۰ | عنوان: مركز آفريقا



وزیر امور خارجه دولت چاد موسی فکی مهامت سفیران چاد را در روز دوشنبه 20 ژوئن یال جاری در وزارت امور خارجه چاد دعوت کرد. در حقیقت هدف اصلی از دعوت سفیران چاد بررسی عدم استقرار نیروهای سودان در مرزهای چاد است . به گزارش یکی از منابع رسمی خبری چاد مقادیری لوازم و ادوات نظامی توسط نیروهای چاد شناسایی شده است که در خاک چاد مستقر شده است . نیروهای دفاعی و امنیتی دولت چاد دو وسیله نقلیه جنگی با مارک تویوتاپیک آپ را شناسایی کردند که این دو وسیله نقلیه مملو از ادوات جنگی و نظامی بوده اند. بنابر گزارشات این وسایل و تجهیزات جنگی پس از نبرد 7 ژوئن سال جاری به جای مانده است. بنا به گفته مهاجمان این وسایل و تجهیزات نظامی متعلق به عناصر دی جی ایبرینه بوده است که پس از مرگشان در این محل باقی مانده است . این ادوات و تجهیزات نظامی در منطقه کوربل شناسایی شده است . سربازان و مزدوران سودانی پایگاه خود را با نام خور کییاما را در تاریخ 4 ژوئنسال جاری ترک کردند.
سربازان و شورشیان سودان برای نفوذ به کشور چاد از طریق آر سی ای بوسیله یکی از فرماندهانشان به نام آدوم یاکوب دیت گوگو دستور می گرفتند. شورشیان و سربازان سودانی با نفوذ به آر سی ای نتوانستند تا بارح کیتا در منطقه سودمات نفوذ کنند. شورشیان و نظامیان سودان در دامهایی که نیروهای امنیتی چاد تدارک دیده بودند گرفتار شده اند. ادوات و تجهیزات جنگی مصادره شده توسط نیروهای امنیتی و دفاعی چاد به قرار زیر است :
دو ماشین نقلیه جنگی مدل تویوتا برای جابجایی نیروهای نظامی ، 200 فشنگ خالی ای کی ام ، 180 فشنگ ای کی ام ، چندین تجهیزات دیگر ، 91 راکت مجهز به فشنگ ، 5 صندوق مملو از مهمات ، 5 صندوق نارنجک دستی ، 10 صندوق مین و 120 اسلحه تاشو از مهمات شناسایی شده توسط نیروهای دفاعی و امنیتی چاد است.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=3386