انتخاب رئيس جمهوري گينه استوايي به عنوان رئيس اتحاديه آفريقا تقريبا قطعي است

تاریخ ۰۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۰ | عنوان: گينه استوائي


یک منبع آگاه در درون اتحادیه آفریقا جمعه اعلام کرد تئودورو اوبیانگ انگوما Teodoro Obiang Nguema رئیس جمهوری گینه استوایی تقریبا مطمئن است که در نشست آینده سران اتحادیه آفریقا که یکشنبه در آدیس آبابا برگزار می شود به ریاست دوره ای این سازمان انتخاب خواهد شد.

این مقام اتحادیه آفریقا که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: براساس رویه ریاست دوره ای بین مناطق ( آفریقا)، این بار نوبت منطقه مرکزی آفریقا است که امسال ریاست اتحادیه آفریقا را برعهده گیرد. این منبع گفت: کشورهای منطقه آفریقای مرکزی به تفاهمی در این خصوص دست یافته اند و تعیین گینه استوایی قطعی است و جای هیچ شکی در این خصوص وجود ندارد به جز مسئله غیرقابل پیش بینی که ممکن است درآخرین دقایق به وقوع بپیوندد. رئیس آینده اتحادیه آفریقا قرار است یکشنبه به صورت رسمی در آغاز به کار شانزدهمین نشست سران این اتحادیه در نشستی غیر علنی تعیین شود. این منبع اعلام کرد : این روند معمولا بدون هیچ مشکلی و با تفاهم انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از آدیس آبابا، پس از معمر قذافی رهبر لیبی در سال دوهزار ونه از منطقه شمال آفریقا ، اکنون ریاست اتحادیه آفریقا بر عهده بینگو وا موتاریکا رئیس جمهوری مالاوی از جنوب آفریقا است که از یک سال پیش ریاست دوره ای اتحادیه آفریقا را برعهده دارد. نزدیکان رئیس جمهوری گینه استوایی پیش از این انتصاب او را به عنوان رئیس اتحادیه آفریقا قطعی دانسته و روز دوشنبه اطمینان داده بودند که وی صددرصد جانشین بینگو واموتاریکا خواهد شد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=33575